Laatste artikelen: Marketingcommunicatie

contentmarketing content creëren culturele sector social media
EVENTMarketingcommunicatie

Tweedaagse cursus contentmarketing

Contentmarketing is de afgelopen jaren trending topic binnen de marketingwereld. In de cultuursector is dat zeker niet misplaatst: cultuur draait immers om het vertellen van verhalen. Contentmarketing werkt vanuit de... Lees verder

Tweedaagse cursus PR
EVENTMarketingcommunicatie

Tweedaagse cursus PR

PR is een specialisatie binnen het communicatievak. In de praktijk wordt er nauw samengewerkt met marketing en communicatie en bij grote organisaties is er vaak ruimte voor een aparte woordvoerder of PR afdeling. In de... Lees verder

5 tips om effectieve media-inzet te vergroten
door: redactieMarketingcommunicatie

5 tips om effectieve media-inzet te vergroten

Het medialandschap wordt steeds complexer. Steeds meer mensen hebben 24/7 toegang tot online media en zijn actiever op deze media dan ooit te voren. Bovendien neemt het aantal mediaplatforms toe en bepalen mensen zelf in... Lees verder

Melkweg: meerdere doelgroepen, een marketingteam
door: redactieMarketingcommunicatie

Melkweg: meerdere doelgroepen, één marketingteam

De Melkweg is een poppodium dat liefhebbers van alle muziekgenres aantrekt en fungeert daarnaast ook als club, theater, bioscoop, en fotografiegalerie. Hierdoor heeft deze culturele instelling een enorm aantal potentiële... Lees verder

Jongeren Merkenonderzoek Hendrik Beerda
door: redactieMarketingcommunicatie

Culturele uitjes met het gezin: moeder beslist

Het Jongeren Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy wijst uit dat het initiatief voor een cultureel uitje met het gezin veel vaker van moeders dan van vaders komt. Bij de moeders scoren vooral uitjes naar het... Lees verder