Arts Marketing Europe
door op 03-01-2018 15:31ARTIKELInnovatie

2 maart: Arts Marketing Europe: eerste sprekers bekend

Op vrijdag 2 maart 2018 vindt Arts Marketing Europe plaats in Amsterdam. Dit is een internationale conferentie met diverse Europese sprekers op het programma. Op deze dag worden culturele marketingprofessionals geïnspireerd en gemotiveerd, bijgepraat over het steeds veranderende landschap van marketing en ontdekken zij welke marketingstrategieën toonaangevende organisaties succesvol hebben geïmplementeerd om hun doelen te bereiken.

Op het programma van Arts Marketing Europe staan acht sprekers op het programma. Onderwerpen die de revue passeren zijn: branding, PR, storytelling, onderzoek en analyse, publieksontwikkeling, digitale communicatie, video-content, livestreaming en meer. De eerste vier sprekers zijn inmiddels bekend:

Georgia Taglietti – Sonar

Communications and Digital Director, Head of International Media

Georgia is sinds 1995 werkzaam voor het internationale Sónar-festival in Barcelona. Als Director Communications & Digital ontwikkelt en implementeert ze de merkboodschap voor alle communicatiekanalen, met name op sociale netwerken en op internationaal niveau en ontwikkelt ze een effectieve PR- en marketingstrategie. Als Head of International Media breidt ze waar nodig de relaties van het festival uit met alle internationale belangrijke media-assets en strategische contacten. Daarnaast ontwikkelt en beheert ze het overeengekomen PR- en media-jaarplan. In de loop der jaren heeft Georgia zich ontwikkeld tot gastdocent en spreker op verschillende evenementen over de hele wereld en doceert ze digitale communicatie en marketingcursussen voor Spaanse universiteiten.

Georgia is ook directeur van de vestiging in Barcelona van shesaid.so, het wereldwijde netwerk van vrouwen die werkzaam zijn in de muziekindustrie.

JoJo Tyhurst – Punchdrunk

Communications Manager

JoJo is een creatieve ideeëngenerator met een voorliefde voor digitale communicatie en  is gepassioneerd over het toegankelijk maken van kunst voor een zo breed mogelijk publiek. Zij is Communications Manager bij Punchdrunk, een Brits theatergezelschap dat een fenomenale reputatie heeft opgebouwd voor transformatieve theaterproducties die zich evenzeer richten op het publiek en de uitvoeringsruimte, als op de performers en het verhaal.

Daarvoor werkte JoJo bij Artichoke Trust, waarmee zij grote kunstevenementen op de markt bracht op het platteland in Groot-Brittannië, waaronder Lumiere Durham, Lumiere London, Temple and London’s Burning.

Raffaela Vandermuhlen – Dutch Design Foundation

Head of Brand Strategy and PR

Raffaela heeft een achtergrond in communicatie. Na enkele jaren als algemeen manager bij een ontwerpbureau gewerkt te hebben, werkt ze nu als hoofd van de merkstrategie & PR voor Dutch Design Foundation (DDF). In deze rol maakt ze deel uit van het Management Team en is ze verantwoordelijk voor de communicatie, merkontwikkeling en PR-strategie van een divers aantal projecten, waaronder de Dutch Design Week, die worden geïnitieerd door DDF. Samen met haar team is ze o.a. verantwoordelijk voor de (inter)nationale persstrategie tijdens de Dutch Design Week (die groeide van 50 naar 750 accreditaties in 5 jaar).

Als geboren netwerker speelt zij een belangrijke rol bij het realiseren en onderhouden van strategische partnerships met Vlisco, Philips Lighting, ELLE Decoration, VPRO, FRAME, Volkskrant, NBTC en Dezeen. DDW is één van de top 3 designevenementen wereldwijd. Deze achtergrond heeft haar veel inzicht en inzicht gegeven bij het bemiddelen tussen design, media en het bedrijfsleven, evenals ervaring met het implementeren van nieuwe (ontwerp)strategieën.

Ingrid Matts – Penguin Random House

Head of Marketing Penguin Press

Ingrid is hoofd marketing bij Penguin Press, die Penguin Classics, Allen Lane, Particular en Pelican books publiceert. Ingrid is verantwoordelijk voor campagne-, merk- en teammanagement op de Allen Lane- en Particular lijst, coördineert marketingcampagnes en geeft leiding op externe en interne communicatie. Ze werkt ook aan de strategie voor het bouwen en onderhouden van belangrijke auteursmerken.

Arts Marketing Europe vindt plaats in het Tobacco Theatre, Nes 75-78, 1012 KD Amsterdam, Nederland. De voertaal is Engels. Laat je inspireren door deze sprekers, raak gemotiveerd om veranderingen door te voeren binnen je organisatie en netwerk met kunstmarketeers uit heel Europa.

Ga voor meer informatie over de conferentie en tickets naar: www.artsmarketingeurope.com.

Leden van Cultuurmarketing ontvangen 10% korting op de toegangsprijs. Deze code ontvangen zij via de maandelijkse ledenupdate.

 

SaveSave