door op 27-10-2008 11:43ARTIKELOnline marketing

Banner concerten: een geweldige crossmediale actie

Deze actie van de Belgische verzekeraar Axion is al even bezig, maar ik vond hem toch te mooi om niet te vernoemen. Axion geeft 25 jonge veelbelovende bands en artiesten de kans om een banner concert op te nemen. Dit is een internet concert dat plaatsvindt in een banner. Axion geeft haar eigen reclameruimte weg aan de bands, zodat de concerten overal op internet te zien zijn.

Inmiddels is de inschrijving voor de banner concerten gesloten. Uit alle inzendingen kiest een jury 25 winnaars. Hierna kan iedereen via de site stemmen op zijn favoriete banner concert. De band of artiest met de meeste stemmen wint een echt concert in de Ancienne Belgique in Brussel dat ook gestreamd zal worden op AB website en een opnamedag in de AB sound studio

Op de site zijn nu al enkele banner concerten te zien van Tim vanHamel, A Brand, Tom Helsen, Malibu Stacy. Het is echt de moeite waard om deze concerten te bekijken, omdat ze in de video heel erg leuk gebruik hebben gemaakt van de ruimte. De bands zitten als het ware in een box opgesloten. Mijn favorieten zijn (los van de muziek) nu A Brand en Tom van Helsen.

Ik vind dit echt een geweldige actie. De banner concerten zijn bij mijn weten een uniek concept en ook is het niet alleen een web actie, maar is er voor de bands ook nog een fysiek concert te winnen. Ongetwijfeld worden de mensen die hebben gestemd hier ook weer bij betrokken. Omdat ik niet in Belgie woon heb ik natuurlijk niet meegekregen hoe ze deze actie gepromoot hebben, maar ik vind het een erg goede crossmediale actie waarbij goed gebruik is gemaakt van de combinatie van internet en events.

Hilde Smetsers

Geschreven door Hilde Smetsers

Hilde Smetsers is mede-oprichter en directeur van Cultuurmarketing. Het is Hilde’s missie om de kunst- en cultuursector te versterken.