door op 19-11-2010 11:13ARTIKELOnline marketing

Boek van de week: Groundswell

In ‘Groundswell’ laten twee top analisten van Forrester Research zien hoe u de kracht van klantcontact in uw voordeel kunt laten werken. Met 25 levendige cases laten Charlene Li en Josh Bernoff zien hoe leidende bedrijven inzichten, omzet, besparingen en energie verkrijgen door klanten. Of u nu in de marketing, onderzoek, support, sales, development werkt of een heel bedrijf runt, dit boek heeft een doelgericht advies voor u, gefundeerd op werkelijk return-on-investment.

Josh Bernoff definieert de term ‘Groundswell’ als ‘Een sociale trend waarin mensen technologie gebruiken om aan de dingen van elkaar te komen die ze nodig hebben, eerder dan via traditionele instituten, zoals bedrijven.’

‘Groundswell’ is gebaseerd op harde klantendata van vele bedrijven. U ziet hoe de marketeers van Procter & Gamble bewezen dat subtiele marketing binnen een community vier keer zo effectief was als televisie, hoe Dell zichzelf heeft getransformeerd door klantinzichten te omarmen en hoe een Zuid-Afrikaanse wijnboerderij zijn verkoop vertienvoudigde door macht te onttrekken aan bloggers, YouTube, Facebook en andere sociale tools.

Groundswell is nu verkrijgbaar in de boekwinkel.