door op 17-09-2010 11:00ARTIKELMarketingcommunicatie

Boek van de week: Handboek Communities

Iedere week kiezen de bloggers van Cultuur Marketing Professionals een boek van de week. Hierin bespreken we interessante boeken voor cultuurmarketeers afkomstig uit de collectie van managementboek.nl. Deze week: ‘Handboek Communities’ van Erwin Blom.

Wie op internet een rol van betekenis wil spelen, stelt het publiek centraal. Het deelnemen aan communities en social media is voor steeds grotere groepen mensen een dagelijks terugkerend fenomeen. Bloggen, hyven en twitteren zijn werkwoorden geworden. Bedrijven, verenigingen, belangenorganisaties en overheidsinstellingen zien nog lang niet altijd het enorme potentieel van online communities en de positieve effecten die ze met het creëren van een community kunnen bereiken.

Erwin Blom stond aan de wieg van talrijke succesvolle sites en communities. In zijn boek geeft hij tal van best practices uit het rijke onlinemedialandschap en laat hij zien waarom bepaalde sites groot zijn geworden. Hij ontwikkelde een Social Media Model waarmee u zelf een succesvolle community kunt starten.

Erwin Blom heeft wat screenshots verzameld om het verhaal uit te beelden. Dankzij social media en zonder kosten aandacht voor een boek dat nog moet uitkomen. Mond-tot-mond-reclame is zo oud als de weg naar Rome, maar de huidige media vergroten de snelheid en het bereik