door op 17-12-2010 12:24ARTIKEL

Boek van de week: Muziek in de stad

Iedere week kiezen de bloggers van Cultuur Marketing Professionals een boek van de week. Hierin bespreken we interessante boeken voor cultuurmarketeers afkomstig uit de collectie van managementboek.nl. Deze week: ‘Muziek in de stad’ door Gerard Marlet.

Zit er nog wel muziek in de stad? Lokale beleidsmakers worstelen met de vraag of er geld gestopt moet worden in cultuur, fietspaden, parken, veiligheid of sociale zekerheid. En in tijden van bezuinigingen kijken vele als eerste naar de wethouder van cultuur. Maar is dat wel terecht? Is cultuur in de stad nutteloos, een speeltje voor de lokale elite of op zijn best de slagroom op de taart? En kan het dan niet wat minder met die slagroom, in tijden van recessie? Of snijden steden zich met bezuinigingen op het cultuurbudget uiteindelijk in de vingers? Die vragen kunnen alleen worden beantwoord als het maatschappelijke nut van cultuur voor de stad op de een of andere manier kan worden bewezen en berekend. Dat gebeurt in deze publicatie.

‘Muziek in de stad’ is verkrijgbaar in onze boekwinkel.