door op 18-06-2010 13:25ARTIKELOnline marketing

Boek van de week: Planeet Google

Iedere week kiezen de bloggers van Cultuur Marketing Professionals een boek van de week. Hierin bespreken we interessante boeken voor cultuurmarketeers afkomstig uit de collectie van managementboek.nl. Deze week: ‘Planeet Google’ van Randall Stross.

‘”Elk tijdperk heeft een grondstof (steenkool, staal, olie) die dat tijdperk karakteriseert. De grondstof van onze tijd is informatie, en Google is de informatiebeheerder bij uitstek.”

In dit boek doet Randall Stross verslag van zijn onderzoek naar internetbedrijf Google. Hij gaat in op Googles ambitieuze missie en de verregaande gevolgen daarvan voor onze cultuur. Google wil beheerder en leverancier worden van alle informatie ter wereld: van nieuws, financiële gegevens, historische feiten, boeken, films en tv-programma’s. Maar dat niet alleen: Google is ook geïnteresseerd in alle mogelijke persoonlijke informatie, zoals informatie over de websites die we bezoeken, wat we lezen, schrijven, kopen, met wie we contact hebben en waar onze aandacht naar uitgaat. ‘Planeet Google’ is een opmerkelijk verslag van een diepgaand onderzoek naar een van de meest invloedrijke bedrijven ter wereld.’

‘Planeet Google’ is vanaf nu ook te verkrijgen in de boekwinkel van Cultuur Marketing Profesionals.