door op 16-04-2010 12:15ARTIKELOndernemerschap

Boek van de week: Purple Cow

Iedere week kiezen de bloggers van Cultuur Marketing Professionals een boek van de week. Hierin bespreken we interessante boeken voor cultuurmarketeers afkomstig uit de collectie van managementboek.nl. Deze week: ‘Purple Cow – Verander je business door buitengewoon te zijn’ door Seth Godin.

“Of u bent een paarse koe of u bent het niet. Of u bent buitengewoon of u bent onzichtbaar. Maak uw keuzen.

U kunt het beter onder ogen zien. De P’s waar marketeers mee werken – prijs, promotie, publiciteit om er een paar te noemen – werken niet meer. Aan het lijstje moet één bijzondere P worden toegevoegd: de Paarse koe.

Koeien zijn saai, zeker als u er een paar hebt gezien. Maar een paarse koe, dat zou bijzonder zijn. Paarse koe beschrijft iets fenomenaals, spannends en ongelooflijks dat tegen onze intuïtie ingaat. Elke dag komen consumenten in aanraking met zoveel saaie dingen – veel zwart-wit koeien – dat u zeker weet dat ze een paarse koe nooit zullen vergeten. En het is geen marketingpraat die u op uw product of dienst kunt plakken. Het zit er al in. De paarse koe is ingebouwd of hij is er niet. In ‘Purple Cow’ spoort Seth Godin u aan om ervoor te zorgen dat de paarse koe in alles zit wat u maakt of doet. Zo wordt het werkelijk opmerkelijk.

Het is een manifest voor marketeers die willen helpen producten te creëren die marketing waard zijn.”

‘Purple Cow – Verander je business door buitengewoon te zijn’ is vanaf nu ook te verkrijgen in de boekwinkel van Cultuur Marketing Profesionals.