door op 05-11-2010 12:43ARTIKELOnline marketing

Boek van de week: Social marketing strategie

Iedere week kiezen de bloggers van Cultuur Marketing Professionals een boek van de week. Hierin bespreken we interessante boeken voor cultuurmarketeers afkomstig uit de collectie van managementboek.nl. Deze week: ‘Social marketing strategie’ van Sjef Kerkhofs, Maurice Beerthuyzen, Jan Adriaanse, e.a.

De consument omarmt social media massaal, en het bedrijfsleven moet volgen. Marketeers zijn afgelopen tijd druk aan de slag gegaan met experimenteren binnen sociale media om te kijken wat en of dit nieuwe marketingkanaal iets kan betekenen voor hun organisatie. Op zich natuurlijk een positieve ontwikkeling, zij het niet dat social media op deze manier vaak tot doel wordt verheven, terwijl het ‘slechts’ een middel is. Strategie, doelstellingen en structuur ontbreken vaak, hetgeen niet ten goede komt van het resultaat.

In ‘Social Marketing Strategie; van experiment naar succes’ bieden de auteurs een strategisch/theoretisch model om social media op een marketingtechnisch verantwoorde en onderbouwde manier te benutten. Startend bij de interne organisatie leiden ze u langs een serie stappen die van uw social media inspanningen een succes kunnen maken. En als slagroom op de taart vindt u ook een concrete praktijkcase onder begeleiding van de auteurs: Sjef Kerkhofs, Martijn Planken, Maurice Beerthuyzen en Jan Adriaanse.

‘Social marketing strategie’ is vanaf nu ook te verkrijgen in de boekwinkel van Cultuur Marketing Professionals.