Onderzoeksrapport: branding in de Nederlandse gesubsidieerde theatersector

25 jun 2015

Maandelijks publiceren we op Cultuurmarketing.nl de resultaten van een uniek, inspirerend of vooruitstrevend onderzoek in het vakgebied. Margriet van Weperen schreef haar scriptie over  het niveau van het marketingbeleid in de Nederlandse gesubsidieerde theatersector. Daarmee werd ze genomineerd voor de Scriptieprijs 2015. 

Door redactie

Finalist Cultuurmarketing Scriptieprijs - Margriet van WeperenMargriet (22) deed de bachelor Kunsten, Cultuur en Media aan de Rijksuniversiteit Groningen, en is nu bezig met de gelijknamige master aan dezelfde universiteit. Haar specialisme is hierbij Theaterwetenschappen en Kunstbeleid en management. Daarnaast heeft ze verdieping gezocht in (massa)communicatie en journalistiek.

Tijdens haar bachelor raakte ze geïnteresseerd in het onderwerp marketing en het spanningsveld tussen de markt en kunst, in het specifiek het onderwerp van branding. Momenteel loopt ze stage als marketing- en communicatiemedewerker bij SPRING Performing Arts Festival.

Download hier de samenvatting van het onderzoeksrapport: een inventarisatie van branding in de Nederlandse gesubsidieerde theatersector