Genomineerde Cultuurmarketing Awards: voordekunst

Maak kennis met Jelle Agema

22 mei 2019

Op 27 juni reiken we de Cultuurmarketing Awards uit aan de creatiefste, effectiefste en innovatiefste marketingcases van de culturele sector. In aanloop naar 27 juni stellen we alle genomineerden aan je voor. Deze keer: Jelle Agema van voordekunst.

Door de redactie

Fotografie

Jan Dirk van den Burg

 

Kun je iets meer vertellen over jezelf en de ingezonden case?

Voordekunst is een crowdfundingplatform dat makers van creatieve projecten helpt om publiek te bereiken en geld helpt ophalen. Binnen onze organisatie ben ik verantwoordelijk voor de marketing en daarbij hou ik me ook bezig met data-analyse. Ik kijk bijvoorbeeld waar er iets fout gaat op ons platform en wat we nog kunnen verbeteren. Bij deze case was het belangrijkste doel om mensen te laten weten dat voordekunst, ondanks de naam, niet alleen voor beeldende kunst is, maar ook voor andere disciplines als film, dans, zang en fotografie.

De slogan van de campagne is: ‘het past op voordekunst’. Die boodschap hebben we verspreid met een getargete crossmediale campagne. We hebben ons gefocust op tien steden met mini-documentaires als videoadvertenties, vrolijke buitenreclame en specifieke guerrilla-acties. Voor het selecteren van de tien steden hebben we gebruik gemaakt van onze database om zo deze advertenties, buitenreclame en andere acties goed te kunnen geotargetten. Het zijn steden waar ‘onze makers’ vandaan komen. In de video’s hebben we de makers die een succesvolle crowdfundingcampagne hebben opgezet via voordekunst aan het woord gelaten. Ze vertelden mooie en interessante verhalen met een open boodschap: wat je ook maakt, het past op voordekunst.