Alle informatie die je nodig hebt om effectief met bezoekers te communiceren

Customer journey bij kunstcampus deSingel

#Data
11 jan 2017

Een divers en groot publiek, voor marketeers is het niet altijd makkelijk hier grip op te krijgen. Daarom stapte deSingel over naar één centraal platform, waar alle klantdata te vinden is. Hoe zetten ze die data in om de customer journey te verbeteren?

Door redactie


Lukas (Pexels)

deSingel begon als de campus van het Antwerpse conservatorium en is in de loop van de tijd uitgegroeid naar een groot centrum voor verschillende kunsten, waar jaarlijks zo’n 120.000 bezoekers op afkomen. Sommigen van hen komen exclusief voor concerten, terwijl anderen liever naar de dans- of theatervoorstellingen gaan. deSingel werkt voor de ticketverkoop sinds meer dan 20 jaar met 1 centrale klantendatabase die het toelaat om marketingcampagnes op te zetten.

Er zijn echter veel meer momenten dan het ogenblik van aankoop waarop een klant met deSingel in aanraking komt. Die contactmomenten werden tot nog toe te weinig geregistreerd. Om dat probleem op te lossen en alle klantbewegingen in één gecentraliseerd platform onder te brengen, ging deSingel een samenwerking aan met Sparklink. Zo kan deSingel effectiever vorm geven aan de customer journey van allerlei verschillende bezoekers. Over deze samenwerking spraken Katrijn de Wit, coördinator pers en publieksontwikkeling bij deSingel, en Mike Verledens, managing partner bij Sparklink, tijdens de inspiratiemiddag customer journey van Cultuurmarketing op 16 juni 2016.

De customer journey: van top down naar bottom up