Hoe maak je succes met een klein marketingbudget?

Leren van het succes van Best Kept Secret en Kyteman

Niels Aalberts is marketingexpert in de muziekindustrie en vertelt over het gebruik van programmaboekjes, het werken met persona’s en zijn aanpak bij Best Kept Secret festival.

Door redactie

Fotografie

Wendy Wei (Pexels)

Online marketeer Niels Aalberts is bijna 20 jaar werkzaam in de muziekindustrie. Zijn online-marketingideeën bracht Niels in de praktijk voor de Nederlandse muzikant Kyteman, die hij van 2007 tot 2010 met een klein budget hielp bij zijn grootse doorbraak. Hij schreef ook een boek over dit succes: de Doorbraak.

Inmiddels is Aalberts werkzaam bij management- en boekingskantoor Friendly Fire. Daar is hij o.a. verantwoordelijk voor de marketing van Best Kept Secret festival, een festival in Hilvarenbeek dat de festivalganger van nu alles biedt wat hij wil: een scherpe line-up, een goede camping en heerlijk eten.