Learnings van de Young Collectors Circle

Communities: de toekomst voor culturele instellingen

Het ontwikkelen en bouwen aan een community is weliswaar een langetermijninvestering, maar voor veel culturele instellingen dé manier om een nieuwe generatie cultuurliefhebbers aan zich te binden.

Door de redactie

Fotografie

Young Collectors Circle / saffronpape.nl

“Community building is ontzettend belangrijk voor de culturele sector,” aldus Nienke van der Wal, initiatiefnemer van Young Collectors Circle en consultant op het gebied van communities. Tijdens de inspiratiemiddag community building van Cultuurmarketing op 21 juni 2018 vertelde Van der Wal hoe community building werkt voor The Young Collectors Circle en wat het de organisatie oplevert.

Young Collectors Circle is een platform en leden-community voor kunstliefhebbers met verzamel ambities. De organisatie richt zich op urban professionals. Gretige, dappere en nieuwsgierige cultuurconsumenten met liefde voor hedendaagse kunst die in het bezit zijn van 0 tot 5 kunstwerken. Young Collector Circle organiseert voor de leden een programma met meerdere activiteiten per maand. In dit programma laten ze de breedte van de kunstwereld zien. Met veelzijdige en informele activiteiten wil Young Collectors Circle alle leden de mogelijkheid bieden om deel te nemen aan programma’s die aansluiten bij hun interesses.

Een sterke en groeiende community door betekenisvol contact