Creëer inhoud die het delen waard is

5 contentmarketing tips voor culturele organisaties

#Contentmarketing
28 okt 2013

Culturele organisaties creëren boeiende verhalen om publiek te inspireren en te verbinden. In dit artikel kun je de overgang van op product gerichte naar op inhoud gerichte strategieën in de cultuursector verkennen.

Door redactie

Fotografie

Monstera Production (Pexels)

1. Hou het verhaal voor ogen

Cultuur draait om verhalen vertellen. Een voorstelling, expositie of concert heeft als doel om mensen te raken, ontroeren of inspireren. Internet is het medium om het verhaal te verdiepen, te verbreden en te verlengen. Zo kan het thema van een voorstelling online verder worden uitgediept of het productieproces van een werk inzichtelijk worden gemaakt. Dit is het verhaal dat mensen zal raken. Te vaak is er echter de directe focus op de verkoop van het eindproduct “vanavond spelen we in Utrecht, komt allen”, “kom morgen voor de speciale rondleiding”. Dergelijke aankondigen laten niet zien waarom het nou zo mooi, gaaf of interessant is om te komen.