door op 25-05-2010 20:47ARTIKELOnline marketing

Cultureel Nederland op Facebook

Het is nu ruim een jaar geleden dat ik de blogpost ‘Cultureel Nederland op Twitter‘ postte op onze website. Zowel op Cultuur Marketing Professionals als onze site is dit nog altijd het meest gelezen artikel. Waarom? Omdat meer dan 50 mensen de Twitter naam van hun organisatie (of zelfs een hele lijst van organisaties!) hebben toegevoegd aan de ‘Cultureel Nederland op Twitter‘ lijst. Kortom, een mooie staaltje co-creatie 🙂

Nu, een jaar later, vind ik het tijd voor een nieuw overzicht! De laatste tijd is de discussie Hyves versus Facebook erg actueel. Overigens niet geheel onterecht, maar als je naar de cijfers kijkt is Hyves nog altijd vele malen groter dan Facebook en dat zal zeker nog wel even zo blijven:

Hyves versus Facebook in Nederland

Uniek bereik (x1.000)
1.699 – 669

Bereik in NL populatie %
79 – 31

Dagelijks bereik (x1.000)
763 – 129

Minuten per bezoek
7,42 – 3,68

Maar laten we toch eens kijken welke organisaties actief zijn op Facebook. Ik maak een kleine start en jullie voegen toe in de comments. Net zoals de vorige keer. Deal?

Concertzalen
Effenaar
Ekko
Tivoli

Dans
Theatergroep DOX

Festivals
Incubate Festival

Musea
Centraal Museum
Nationaal Historisch Museum

Theatergezelschappen
Het Lab Utrecht
Stella Den Haag

Podia, theaters en schouwburgen
RASA
Theater aan de Parade