Cultuurmarketing Awards

Op 15 juni 2017 vindt de tweede editie van de Cultuurmarketing Awards plaats. Op deze dag worden de Awards voor de beste marketingcases in de cultuursector uitgereikt. In 2015 heeft Cultuurmarketing voor de eerste keer de Awards georganiseerd, destijds onder de naam de Gouden Struis: een succesvolle editie met maar liefst 34 inzendingen van hoge kwaliteit. Dit jaar kunnen culturele instellingen cases indienen in twee categorieën: de Branddoctors Merk & Experience Award en  de Centercom Campagne Award.

De Awards zijn een beloning voor creatieve, effectieve en inspirerende marketingcases in de cultuursector. Daarnaast heeft de prijs als doel om kennisdeling over marketingstrategieën te stimuleren. Lees hier alle voorwaarden voor deelname.

Dit jaar worden er prijzen uitgereikt binnen de volgende categorieën:

  • de Branddoctors Merk & Experience Award
    Binnen deze categorie zijn we op zoek naar interessante, pakkende en boeiende merkcases. Het cultuurmerk is op een nieuwe en verfrissende manier neergezet en sluit aan op de wensen en behoeften van verschillende doelgroepen en de tijd waarin wij leven. Het merk heeft daardoor rek en ruimte naar de toekomst toe.
    Voorbeelden hiervan zijn merkpositioneringen (of herpositioneringen) en identiteits- of imagovraagstukken. Het verbeteren of verstevigen van de klantbeleving (de merkexperience) en/of de klantenbinding aan het merk zijn idealiter onderdeel van de cases. Hieruit voortvloeiende campagnes mogen onderdeel uitmaken van de case, maar in deze categorie gaat het met name over het bouwen aan een sterk merk door de klant als middelpunt te beschouwen.

  • de Centercom Campagne Award
    Binnen deze categorie zijn we op zoek naar inspirerende en effectieve marketingcommunicatiecampagnes. Het gaat om marketing of communicatiecampagnes of -acties met een afgebakende begin- en eindtijd en te behalen doel(en).
    Voorbeelden hiervan zijn de campagnes voor een festival, tentoonstelling, voorstelling, concert(reeks) of ander cultureel project. Ook verkoop-, propositie- of deelcampagnes zoals een lancering, de start van de voorverkoop of crowdfunding vallen binnen deze categorie. Naast de effectiviteit van de case, wordt ook sterk gelet op creativiteit en vernieuwing. 

Alle cases worden beoordeeld door een professionele jury. De vakjury komt begin mei bijeen om de finalisten per categorie te selecteren. 

Tijdens de feestelijke uitreiking van Cultuurmarketing Awards op 15 juni presenteren de finalisten hun case en wordt er per categorie een winnaar uitgeroepen. De winnaars worden onderscheiden met een bijzondere sculptuur. 

Noteer 15 juni alvast in je agenda als feestelijke afsluiting van het cultuurseizoen en meld je alvast hiervoor aan.

 

Heb je een vraag? Neem contact met ons op via awards@cultuurmarketing.nl

De Cultuurmarketing Awards zijn niet mogelijk zonder een bijdrage van onze sponsoren en partners. Onze dank is groot voor Branddoctors, Centercom en Smart Connections, zonder wie deze editie niet gerealiseerd kan worden.

Cultuurmarketing-AwardsCentercomLogo Branddoctors