Left of the Dial Festival
door op 15-05-2019 10:00ARTIKELHuman

Genomineerden Cultuurmarketing Awards 2019: maak kennis met Minke Weeda van Rotown

Op 27 juni reiken we de Cultuurmarketing Awards uit aan de creatiefste, effectiefste en innovatiefste marketingcases van de culturele sector. Van de 74 inzendingen heeft de vakjury er 12 genomineerd. Deze genomineerden presenteren op 27 juni hun cases en maken kans om met de Awards huiswaarts te keren – en jij kan daarbij zijn. In aanloop naar 27 juni stellen we alle genomineerden aan je voor. Deze keer: Minke Weeda van Rotown. Met het ‘Left of the Dial Festival’ is Rotown één van de vier genomineerden voor de Campagne Award.

Kun je iets meer vertellen over jezelf en de ingezonden case?

Minke Weeda RotownIk ben Minke Weeda en directeur bij het Rotterdamse poppodium Rotown. Samen met hoofdprogrammeur Stephan Maaskant heb ik het Left of the Dial Festival geïnitieerd. Het festival is een onderdeel van Rotown. Met een eerste editie in 2018 is Left of the Dial Festival een internationaal showcasefestival voor alternatieve muziek. Op Left of the Dial Festival hebben 48 bands gespeeld verspreid over acht podia in het centrum van Rotterdam.

Het doel was om met een klein marketingbudget toch op te vallen. Vanwege het feit dat we toen nog een nieuw festival waren, wisten we dat niemand over ons ging schrijven. Zo kwamen op het idee om zelf krantenartikelen over ons te schrijven en die naar buiten te brengen alsof anderen zo over ons schreven. Daarbij hebben we de toon aangehouden dat we niet weten wat voor festival het wordt, dat we nog nooit van de bands gehoord hebben, maar het publiek het misschien wel leuk vindt om er naartoe te gaan. Dit zorgde ervoor dat kaartkopers die de bands wel kenden het voor ons gingen opnemen. Ook hebben we de eerste 150 kaartkopers een krantenbericht per post gestuurd met als kop: “Left of the Dial kondigt het bezoek van (naam kaartkoper) aan”.

Waarom is jullie ingezonden case prijswaardig?

We hebben met het Left of the Dial Festival laten zien dat je met een relatief klein budget ontzettend veel bereik kan creëren. Het is belangrijk dat je dit doet vanuit de liefde voor het festival en nadenkt over het publiek dat je wil bereiken.

Wat verwacht je van de uitreiking op 27 juni?

Het lijkt me heel leuk en ik ben benieuwd naar de andere genomineerden. Voor mijn gevoel zijn wij een vreemde eend in de bijt, omdat we het heel anders aanpakken dan andere organisaties in de kunst- en cultuursector. Ik weet dat veel marketeers veel aan de hand van analyses doen, maar wij zijn totaal niet zo. Ik ben benieuwd naar andere verschillen, maar ook de overeenkomsten met de andere genomineerden!

De uitreiking van de Cultuurmarketing Awards vindt plaats op donderdagmiddag 27 juni in TivoliVredenburg. En ook jij kan daarbij zijn! Meld je nu aan en laat je inspireren door de beste culturele marketingcases van het jaar en vier samen met vakgenoten uit het hele land de successen van de sector. Iedereen is welkom, dus reserveer alvast je tickets om verzekerd te zijn van een plekje op deze feestelijke middag.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: donderdag 27 juni 2019.
Tijden: 13:00 – 18:00 uur (o.v.b.).
Waar:  TivoliVredenburg, Utrecht (op 5 minuten loopafstand van Utrecht Centraal).
Kosten: leden: 50 euro / regulier: 89 euro.
De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties. Dit is een ACMC partnerbijeenkomst.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...

Fotocredits: Niek Hage & Michel Linssen

Awards 2019 logo's