Cultuurmarketing Awards

De Cultuurmarketing Awards zijn de prijzen voor de beste marketingcases van de culturele sector. Met de prijzen wil Cultuurmarketing effectieve, inspirerende en innovatieve marketingstrategieën binnen de sector stimuleren en belonen. Daarnaast heeft de prijs als doel om positieve aandacht voor marketingcases in de culturele sector te genereren en het delen van kennis over marketingstrategieën te bevorderen.

De Cultuurmarketing Awards vinden iedere twee jaar plaats. De volgende editie gaat van start in het najaar van 2018 met de informatie over de categorieën en de mogelijkheid om in te schrijven in het voorjaar van 2019. De uitreiking van deze editie vindt plaats in juni 2019.

Voor de editie van 2019 kunnen cases worden ingestuurd die zijn uitgevoerd in het culturele seizoen 2017 – 2018 (van september 2017 tot en met augustus 2018) of 2018 – 2019 (september 2018 tot juni 2019). Alle cases die worden ingestuurd, dingen mee met de prijs en worden beoordeeld door een professionele vakjury.

De winnaars van 2017:

Branddoctors Merk & Experience Award:
Luxor Theater Rotterdam – Rebranding

Centercom Campagne Award:
Naturalis – Heel Nederland in de ban van T. rex

Cultuurmarketing Publieksprijs:
Luxor Theater Rotterdam – De Marathon

Persbericht over de editie en winnaars van de Cultuurmarketing Awards 2017.
Alle artikelen over de Cultuurmarketing Awards 2017.

De winnaar van 2015:

We Are Public – Ledenwervingscampagne

Persbericht over de editie en winnaar van de Cultuurmarketing Awards 2015.
Alle artikelen over de Cultuurmarketing Awards 2017.