De Cultuurmarketing Awards zijn dé prijzen voor de beste marketingcases in de kunst- en cultuursector. Met de prijzen genereren we sectoroverstijgende aandacht voor de cases waar we als sector enorm trots op mogen zijn en waar marketeers binnen en buiten de sector veel van kunnen leren.

De Cultuurmarketing Awards vinden iedere twee jaar plaats. De eerstvolgende editie vindt plaats op 27 juni 2019 in TivoliVredenburg. We reiken dan de volgende Awards uit:

Campagne Award
Merk & Loyaliteit Award
Publieksprijs
Young Talent Award 

Inmiddels zijn de genomineerden voor de Cultuurmarketing Awards 2019 bekend! Uit de 74 inzendingen selecteerde de vakjury 9 inspirerende marketingcases en 3 jonge, talentvolle marketeers:

cultuurmarketing awards 2019

Kom ook naar de uitreiking op 27 juni

Tijdens de uitreiking op 27 juni komen we allemaal bij elkaar in TivoliVredenburg om de marketingsuccessen van deze – en alle andere ingestuurde cases – binnen de sector te vieren. De genomineerden geven een presentatie en per categorie wordt er door de vakjury een winnaar uitgeroepen. Daarnaast zal het publiek tijdens de uitreiking ook zijn of haar stem laten horen voor een overkoepelende publieksprijs. Iedereen is welkom, dus reserveer alvast je tickets om verzekerd te zijn van aanwezigheid op deze feestelijke middag.

 

De Cultuurmarketing Awards 2019 zijn niet mogelijk zonder de bijdrage van onze partners die de culturele sector een warm hart toedragen. Wij danken Afdeling Online, BranddoctorsBreda University of Applied Sciences, Centercom, Peppered en Ster & Cultuur voor hun bijdrage. 

Logo's Awards 2019 volledige breedte

Ook interesse om bij te dragen? Je vindt hier meer informatie of neem contact op.

De winnaars van 2017:

Branddoctors Merk & Experience Award:
Luxor Theater Rotterdam – Rebranding

Centercom Campagne Award:
Naturalis – Heel Nederland in de ban van T. rex

Cultuurmarketing Publieksprijs:
Luxor Theater Rotterdam – De Marathon

Persbericht over de editie en winnaars van de Cultuurmarketing Awards 2017.
Alle artikelen over de Cultuurmarketing Awards 2017.

De winnaar van 2015:

We Are Public – Ledenwervingscampagne

Persbericht over de editie en winnaar van de Cultuurmarketing Awards 2015.
Alle artikelen over de Cultuurmarketing Awards 2015.