De Cultuurmarketing Awards zijn dé prijzen voor de beste marketingcases in de kunst- en cultuursector. Met de prijzen stimuleren en belonen we creatieve, innovatieve en effectieve marketingcases waar marketeers van binnen en buiten de sector veel van kunnen leren.
De Cultuurmarketing Awards vinden iedere twee jaar plaats. De uitreiking van de vorige editie vond plaats op 27 juni 2019 in TivoliVredenburg. Er werden die dag vier prijzen uitgereikt: de Merk & Loyaliteit Award voor lange termijn merkstrategiecases, de Campagne Award voor effectieve, creatieve en innovatieve marketingcommunicatiecases, de Young Talent Award aan een marketingtalent onder de 30 jaar en de Publieksprijs voor de case die de meeste stemmen wist te vergaren onder het aanwezige publiek (300+ cultuurmarketingprofessionals).
Winnaars Cultuurmarketing Awards 2019
Merk & Loyaliteit Award
TapasTheater
Campagne Award
voordekunst – Het past op voordekunst
Publieksprijs
Rotown – Campagne Left of the Dial 2018
Young Talent Award
Joost van Abeelen (013/WOO HAH!)
Persbericht over de editie en winnaars van de Cultuurmarketing Awards 2019.
Fotoalbum van de uitreiking in TivoliVredenburg.
Alle artikelen over de Cultuurmarketing Awards 2019.
Winnaars Cultuurmarketing Awards 2017
Branddoctors Merk & Experience Award
Luxor Theater Rotterdam – Rebranding
Centercom Campagne Award
Naturalis – Heel Nederland in de ban van T. rex
Cultuurmarketing Publieksprijs
Luxor Theater Rotterdam – De Marathon
Persbericht over de editie en winnaars van de Cultuurmarketing Awards 2017.
Alle artikelen over de Cultuurmarketing Awards 2017.
Winnaar Cultuurmarketing Awards 2015
We Are Public – Ledenwervingscampagne
Persbericht over de editie en winnaar van de Cultuurmarketing Awards 2015.
Alle artikelen over de Cultuurmarketing Awards 2015.
De Cultuurmarketing Awards 2019 waren niet mogelijk zonder de bijdrage van onze partners die de culturele sector een warm hart toedragen. Wij danken Afdeling Online, Branddoctors, Breda University of Applied Sciences, Centercom, Peppered en Ster & Cultuur voor hun bijdrage.