MEST Magazine
door op 08-01-2015 11:09ARTIKEL

Cultuurmarketing start samenwerking met MEST

Vanaf januari 2015 werken Cultuurmarketing en MEST samen. MEST is de on- en offline community voor cultuur in Noord-Brabant. In het MEST magazine dat vier keer per jaar uitkomt is alles over bijzondere kunst en cultuur in Noord-Brabant te lezen. Op de site Mestmag.nl wordt de kunst en cultuur professional bediend met artikelen, vacatures en de laatste trends en ontwikkelingen in de sector.

Beter je werk kunnen doen
Sanne Schepers, online redacteur van Mestmag.nl, vertelt: “Met dit platform dragen we ertoe bij dat cultuurprofessionals, beleidsmakers en cultuurbeoefenaars hun werk beter kunnen doen. We laten zien wat er in Brabant aan kunst- en cultuur is en laat doelgroepen meedenken over wat er zou moeten komen. Mestmag.nl moet uitgroeien tot dé online community voor de Brabantse cultuursector.”

Gezamenlijk versterken van de cultuursector
MEST is een initiatief van meerdere Brabantse steuninstellingen, zoals Kunstbalie, brabants kenniscentrum kunst en cultuur (bkkc), Erfgoed Brabant, het PON, VisitBrabant, het Prins Bernhard Cultuurfonds Brabant, de provincie Noord-Brabant en Cubiss.

Cultuurmarketing en bkkc werkten al op informele en incidentele basis samen. Door de samenwerking met MEST zetten we een volgende stap om het doel te bereiken dat ons bindt: het versterken van de kunst- en cultuursector.

Toonaangevende en inspirerende initiatieven
De samenwerking met MEST is er één waar we erg enthousiast over zijn. MEST biedt namelijk hoogwaardige artikelen voor professionals die werkzaam zijn in de kunst en cultuursector. De focus van MEST is Brabant, maar de inhoud is vaak ook relevant voor professionals die werkzaam zijn in andere regio’s.

De culturele en creatieve sector in Brabant groeit en bloeit. Denk bijvoorbeeld aan toonaangevende musea als het van Abbe Museum, MOTI en het grootste design event in Europa: de Dutch Design Week. Maar ook het Brabant C fonds en de themajaren die breed worden opgepakt zoals het van Gogh jaar in 2015.

Door onze samenwerking met MEST maken we de initiatieven en ontwikkelingen van Brabantse organisaties beter zichtbaar voor professionals elders in Nederland.

En dan praktisch?
Zowel MEST als Cultuurmarketing heeft haar blik op de toekomst gericht. We geloven in samenwerking en vinden elkaar in een ‘can do’ mentaliteit om de sector te faciliteren en stimuleren. We starten de samenwerking met het uitwisselen van inhoud en artikelen. Vanaf januari 2015 zijn de eerste MEST artikelen te lezen op Cultuurmarketing en vice versa. Zo hopen we relevant nieuws en belangrijke trends en ontwikkelingen naar meer professionals in de sector te brengen.

Alle trends en ontwikkelingen gratis in je mailbox
MEST brengt iedere vrijdag een nieuwsbrief uit met alle trends en ontwikkelingen in de culturele sector. De nieuwsbrief is een aanrader voor iedere professional in de kunst en cultuursector. Het is namelijk het meest complete overzicht van nieuws over cultureel ondernemerschap, beleid en financiering. 

Cultuurmarketing verzamelt al enige tijd wekelijks het marketing en cultuurnieuws van de week. Dit is elke vrijdag te lezen op onze site, maar vanaf deze maand ook terug te vinden in de MEST nieuwsbrief. Inschrijven voor de MEST nieuwsbrief kan hier.

Word Cultuurmarketing lid en krijg een jaarabonnement MEST cadeau
Om deze kersverse samenwerking in te luiden, ontvangen nieuwe Cultuurmarketing leden een gratis jaarlidmaatschap van MEST cadeau. Dat zijn vier edities t.w.v. €30 van dit prikkelende en fraai vormgegeven magazine bij jou thuisbezorgd. Zo profiteer je van alle kennis en inspiratie waar Cultuurmarketing voor staat en laat je je inspireren door bijzondere kunst en cultuur in Brabant. 

Deze actie geldt in de periode van 7 januari tot en met vrijdag 13 februari.

Hilde Smetsers

Geschreven door Hilde Smetsers

Hilde Smetsers is mede-oprichter en directeur van Cultuurmarketing. Het is Hilde’s missie om de kunst- en cultuursector te versterken.