Entrée Micha Windgassen
door op 29-03-2016 09:23ARTIKELHuman

De feestelijke lancering van het nieuwe Entrée in De Week Van Micha Windgassen

Micha Windgassen van EntréeMicha Windgassen is marketeer bij Entrée, de jongerenclub van Het Concertgebouw en het Koninklijk Concertgebouworkest. Na haar studie Communicatiewetenschappen en stages in Berlijn heeft ze zich drie jaar ingezet als bestuurslid marketing & communicatie voor de club. Dit naast haar baan als PR consultent bij allround communicatiebureau Ketchum. Sinds oktober werkt zij officieel bij Entrée en is zij de schakel tussen jong Amsterdam en klassieke muziek. Het afgelopen jaar heeft zij zich vooral beziggehouden met de voorbereidingen van het lanceren van Entrée 2.0.

Zaterdag

Dit wordt een spannende week! Dinsdag lanceren we de nieuwe website en huisstijl van Entrée en het vernieuwde aanbod voor de leden. De belangrijkste veranderingen zijn dat de concertselectie waar jongeren via Entrée korting op krijgen is uitgebreid van 200 naar 400 concerten, er een nieuw kortingssysteem geldt, en jongeren lid kunnen blijven tot hun 35ste in plaats van hun 30ste. Gisteren hebben we de leden hierover geïnformeerd door middel van een brief en flyer, vandaar dat we vandaag hebben besloten naar kantoor te komen om eventuele vragen van leden te kunnen beantwoorden.

Ook zijn er al een aantal middelen binnengekomen, waaronder roll-up banners en flyers. Ik ben heel blij met de frisse stijl die ontwerpbureau Vruchtvlees voor ons heeft ontwikkeld en heb zin om ‘m te lanceren dinsdag!

Zondag

Opnieuw door een muisstil Amsterdam gefietst om rond 10:00 op kantoor te zijn, heerlijk als de stad nog zo slaapt! Mijn collega Rosa had al een lekker ontbijtje gehaald, dus ik word opgewacht met een warm croissantje. De reacties zijn tot nu toe positief en de vragen vallen mee, waardoor ik nog tijd heb om vandaag een aantal andere dingen af te maken, waaronder het persbericht dat we dinsdag gaan versturen.

’s Middags ga ik met m’n vriend naar de dansvoorstelling Extremalism in theater de Meervaart. Een hele mooie show waarin duidelijk wordt hoe verschillende groepen mensen met elkaar leren omgaan en met de weerstand waar ze tegenaan lopen.

Extermalism in theater De Meervaart

Maandag

Nog één dag tot de lancering! Vandaag gaan we de laatste zaken voorbereiden voor de lancering, zoals het klaarzetten van de social media posts en het persbericht, een paar kleine aanpassingen op de website en zorgen dat morgen de nieuwe posters en flyers in Het Concertgebouw hangen.

Vrijdag organiseren we een wrap-up party om iedereen te bedanken die samen met ons hard aan het project heeft gewerkt. Samen met Andreas van de jongerenraad van Entrée heb ik een lied geschreven dat we met de hele jongerenraad gaan zingen op de melodie van ‘Prince Ali’ (Aladdin). ’s Avonds zetten Anneke van de jongerenraad en ik de puntjes op de i en zingen we het lied in, zodat iedereen thuis even kan oefenen.

Jongerenclub Entrée

Dinsdag

Woohoo we zijn live! In de ochtend werden de laatste dingen getest en klaargezet en om 12:00 was het zo ver; www.jouwentree.nl ging de lucht in! Na de lancering verstuur ik het persbericht, bericht ik onze ambassadeurs en stuur ik een bedankje aan onze curatoren (Remy van Kesteren, Joep Beving, Janne Schra, en Patrice Baumel). Mijn collega Rosa verstuurde de nieuwsbrief in de nieuwe stijl, waarna de leden kaarten konden kopen op de nieuwe site.

Om 16:00 kwam de voorzitter van Entrée, Sywert van Lienden, ons verrassen met champagne en een heerlijke taart en proostten we met het team op de lancering!

Jongerenclub Entrée

Woensdag

Vanochtend heb ik een afspraak in Den Haag met ons ontwerpbureau Vruchtvlees. Ze zitten in een tof pand aan de Binckhorstlaan met veel andere creatieve bedrijven, dus het is altijd leuk om daar even op bezoek te gaan. Ze hebben ons nieuwe nieuwsbrief-template ontwikkeld en daar geven ze me vandaag onder andere uitleg over. Ik lunch gezellig met ze mee en blijf daar in de middag nog even verder werken. Zo pas ik nog een aantal dingen aan op de website en plan wat persafspraken in voor volgende week.

Lunch bij ontwerpbureau Vruchtvlees

’s Avonds ga ik met m’n vriend naar het concert van Eefje de Visser in de Melkweg. Echt een fantastische show, waarbij ik van begin tot eind in haar ban ben!

Donderdag

Vandaag heb ik een aantal afspraken staan, waaronder over het Koningsnachtconcert met Benjamin Clementine op 26 april. Het concert is uitverkocht, dus we hoeven geen promo vooraf meer te doen. We bespreken of we dit marketingbudget anders kunnen inzetten om áchteraf nog een leuke actie op te zetten of een afterparty te verzorgen.

’s Middags heb ik de overdrachtsmeeting bij Grrr, het bureau dat onze website heeft gebouwd. Ik ga na de lancering de website-support overnemen, dus hier krijg ik uitleg over. ’s Avonds word ik verrast door de jongerenraad met een etentje. Ze hebben heerlijke Spaanse tapas gemaakt als bedankje voor het organiseren van de Barcelona-trip een tijd geleden met Entrée. Super lief!

Bespreking bij ontwerpbureau Grrr

Vrijdag

Vandaag kan ik lekker een beetje uitslapen en begin ik de ochtend met een kop koffie bij de Plantage met een vriendin. Daarna beantwoord ik nog wat mail thuis en rond 14:00 ga ik naar Het Concertgebouw om te helpen met de voorbereidingen voor de wrap-up party. We zetten de posters, banners, en flyers klaar zodat men een goed beeld krijgt van onze nieuwe stijl en we ontvangen de masseuse, de DJ, en de fotograaf.

Rond 16:00 druppelt iedereen binnen en begint de vrijdagmiddagborrel. Om 17:00 zijn er twee korte speeches en zingen we onze Entrée-medley (waar niet iedereen uit de jongerenraad even blij mee was, haha). Naast de staf van Het Concertgebouw en het Concertgebouworkest, de Concertvrienden en een aantal oud bestuursleden, zijn ook de mensen van Vruchtvlees en Grrr, die hard aan het project hebben gewerkt, aanwezig. Super leuk om deze week zo met elkaar af te sluiten!

De jongerenclub Entrée

Tot zover de week van Micha Windgassen. Ben jij of ken jij een cultuurmarketeer die ook zijn of haar week wil delen met de lezers van Cultuurmarketing? Tip ons per mail of via Twitter.