ot zover de week van Michelle Coenen. Ben jij of ken jij een cultuurmarketeer die ook zijn of haar week wil delen met de lezers van Cultuurmarketing? Tip ons via mail of Twitter.
door op 19-01-2016 09:03ARTIKELHuman

Crowdsurfen met Afterpartees in de week van Sjuul Stultjens

De week van... Sjuul StultjensSjuul Stultjens werkt sinds 2014 als marketeer voor Poppodium Grenswerk in Venlo. Tijdens zijn studie International Event, Music & Entertainment Studies in Tilburg liep hij stage bij Incubate festival en Just Like Your Mom. Daarnaast is hij actief als programmeur bij het Gaellus Open Air festival en betrokken bij dance-collectieven The Village en Border Collective en zit hij in de communicatiecommissie van het Venlose Zomerparkfeest.

Maandag

Mijn maandag begint standaard met een flinke bak koffie en het doorploegen van mijn altijd overvolle mailbox. Hierna check ik de actuele ticketstanden en geef deze door aan enkele boekingskantoren. Aansluitend ga ik aan de slag met het opstellen van de inhoud van onze wekelijkse nieuwsbrief. Die nieuwsbrief wordt vervolgens opgemaakt door mijn stagiair Luca. Ook maak ik onze social mediaplanning voor deze week in orde en bekijk ik hoe onze Google Adwords campagnes het doen.

Aansluitend bekijk ik de foto’s van afgelopen weekend en maak een selectie voor op de website en Facebook. Vandaag hebben we de aankondiging van My Baby op de planning staan. Ik maak de ticketlinks in orde, zorg dat het concert op onze website staat, schrijf een persbericht en maak content voor de aankondiging van deze show op social media. ‘s Middags komen onze vrienden van Afterpartees langs om de laatste promo voor hun grote Slotconcert van aankomende zaterdag door te nemen. Ook maken we een rondje door de zaal om wat productionele zaken door te nemen.

De week van... Sjuul Stultjens

Dinsdag

We beginnen de dinsdag met ons programmamarketingoverleg. We vinden het bij Grenswerk erg belangrijk om van elkaar te weten waar we mee bezig zijn. Ik spreek samen met mijn collega’s Johan (programmeur) en Tim (teammanager en programmeur dance) de shows van afgelopen weekend door en we blikken vooruit naar wat komen gaat. We nemen de belangrijkste promoplannen van de komende maanden door en verdelen taken en acties. Verder bespreken we de nieuwe bevestigingen en aankondigingen voor komende week.

Naar aanleiding van dit overleg zet ik enkele acties uit bij onze stagiairs en ga zelf aan de slag met de belangrijkste actiepunten. ’s Avonds sluit ik aan bij het maandelijkse bestuursoverleg. We bespreken samen onze strategische marketingdoelstellingen, blikken terug op het eerste jaar Grenswerk en kijken samen vooruit naar de toekomst.

De week van... Sjuul Stultjens

Woensdag

In de ochtend ga ik aan de slag met de aankondiging van het concert van bluesgitarist Matt Schofield. Dit is een gezamenlijke show die we organiseren met Stichting B4 Music. Ik stem de belangrijkste zaken qua PR met ze af en lanceer deze show via onze social media. Aansluitend ga ik op de koffie bij onze vrienden van Studio Luidspreker. Ze presenteren de voortgang van een concept waar ze mee bezig zijn aan me.

Daarna maak ik de opmaak van onze tweewekelijkse menukrant in orde. Ons krantje (dat tevens dienst doet als menukaart) is een belangrijk communicatiemiddel dat we inzetten in ons eetcafé. We plaatsen een interview, blikken vooruit op de shows die komen gaan en selecteren samen met ’s lands beste platenzaak Sounds Venlo een eindejaarsselectie van albums die wij het tofste vonden. Ons eetcafé is onderdeel van Grenswerk en werkt drempelverlagend voor potentieel publiek. We proberen daar concertbezoek te stimuleren. Verder maak ik een advertentie voor OOR magazine in orde en werk ik mijn to-do lijstje bij.

De week van... Sjuul Stultjens

Donderdag

We beginnen de donderdag standaard met ons teamoverleg. Lopende zaken worden doorgenomen en iedereen praat elkaar bij over zijn of haar disciplines. Aansluitend hebben we lunch met onze buren van Theater de Maaspoort. Maandelijks lunchen we een keer samen om te bekijken waar we zoal mee bezig zijn.

‘s Middags loop ik onze website door, zorg dat alle prijzen en tijden van alle shows kloppen en schrijf een tekst voor een nieuwe aankondiging. We hebben in januari een samenwerking op touw gezet met bioscoop CityCinema onder de noemer One Big Tarantino Night: een exclusieve screening van Tarantino’s nieuwe film The Hateful Eight, gevolgd door een afterparty met de Reservoir Dogs Band in Grenswerk. We krijgen te horen dat de eerste zaal al vol zit. In overleg besluiten we om een tweede zaal in te zetten. Goed nieuws dus!

De week van... Sjuul Stultjens

Vrijdag

Vandaag heb ik een deadline staan voor onze programmaflyer voor januari. Ik maak de opmaak in orde en stuur deze naar de drukker. Ook zit ik kort even met Yanoesz van tattooshop Big Street 68 rond te tafel. Big Street 68 organiseert volgend jaar een grote tattooconventie in Grenswerk met aansluitend een eigen clubnacht. We bespreken het design van de flyer, het moment van lanceren en verdere promozaken.

Voor vanavond hebben we urban- & R&B-avond The Movement op de planning staan met DJ Dyna en Lil’ Kleine. Voor deze show maak ik onze narrowcasting in orde en zorg dat de juiste promo zichtbaar is tijdens deze avond. We verkopen de avond aan de deur uit, dus ik ben zeer tevreden!

De week van... Sjuul Stultjens

Zaterdag

Geen dag is hetzelfde, zo luidt het devies in poppodiumland. Waar we gisteren een hiphop- & R&B-feest hadden, staan er vandaag twee hele andere shows op het programma. Allereerst Jennah Bell, Een jonge soulzangeres uit New York. Ze treedt op in het Motown Music Café. We programmeren geregeld op locaties in de binnenstad concerten en dit is het eerste concert in een reeks samenwerkingen met Motown.

‘s Avonds ben ik bij het Afterpartees Slotconcert in Grenswerk. We zijn weken bezig geweest met de promo voor deze avond en het is echt een topavond. We mogen ruim vierhonderd bezoekers verwelkomen en de bands die optreden zijn stuk voor stuk te gek. Ik heb tussendoor nog even een meeting met onze zeer gewaardeerde filmer Rene Sebastian om enkele projecten te bespreken en de planning in orde te maken voor komend jaar. Ook komt NPO 3FM op bezoek om al crowdsurfend te collecteren voor 3FM Serious Request. Ik drink daarna lekker nog een hele hoop biertjes om deze drukke week eens goed af te sluiten. Ook dat hoort er natuurlijk bij!

De week van... Sjuul Stultjens

Foto: Sharik Derksen

Zondag

Normaal gesproken voetbal ik op zondag, maar aangezien het seizoen ten einde is slaap ik lekker uit. Tegen de avond ga ik nog even langs bij de Zondag Sessie, een relaxte avond in ons eetcafé met lekker eten en laidback techno en house van DJ’s Kowloon Odyssey en Clairvoyance. We hebben een kort overleg met de boys van The Village over onze plannen om de wereld te veroveren, een feest at a time.

Ik maak het niet laat en werk thuis nog wat social mediaposts bij voor morgen. We organiseren samen met vijf andere podia (Nieuwe Nor, Volt, Bosuil, Muziekgieterij & ECI Cultuurfabriek) een reeks concerten voor 3FM Serious Request en morgen is de karavaan bij ons op bezoek. Weer een drukke en gevarieerde week voor de boeg dus, maar daar doe ik het voor!

De week van... Sjuul Stultjens

Foto: Herm Schreurs

Fotocredit: Sharik Derksen en Herm Schreurs

Tot zover de week van Sjuul Stultjens. Ben jij of ken jij een cultuurmarketeer die ook zijn of haar week wil delen met de lezers van Cultuurmarketing? Tip ons per mail of via Twitter.