topics:
Uitreiking Cultuurmarketing Awards 27 juni
EVENTDonderdag, 27 Juni 2019 | 13:00 - 18:00

Uitreiking Cultuurmarketing Awards

Op 27 juni 2019 reiken we de Cultuurmarketing Awards uit voor de meest creatieve, effectieve en innovatieve marketingcases in de kunst- en cultuursector. Laat je op 27 juni inspireren door de 12 beste culturele marketingcases van de afgelopen jaren. Vier samen met vakgenoten uit het hele land de successen van de sector: iedereen is welkom om aanwezig te zijn bij deze inspirerende en feestelijke middag.

Van de 74 inzendingen dit jaar heeft de vakjury er 12 genomineerd. Tijdens de uitreiking in TivoliVredenburg te Utrecht presenteren de 12 genomineerden hun cases aan de vakjury en aanwezige vakgenoten – en jij kan daarbij zijn!

We nodigen je van harte uit om aanwezig te zijn. Naast een vol programma met korte presentaties van inspirerende marketingcases die binnen de criteria creativiteit, innovatie en effectiviteit de hoogste ogen gooiden, ontmoet je vakgenoten uit het hele land en laat je jouw stem tellen voor de Publieksprijs. Deze prijs wordt toegekend aan de case die het meeste stemmen weet te vergaren onder het aanwezige publiek.

Aan het einde van de middag reikt de vakjury de Awards uit binnen de categorieën Merk & Loyaliteit, Campagne, de nieuwe Young Talent Award en de Publieksprijs.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: donderdag 27 juni 2019.
Tijden: 13:00 – 18:00 uur.
Waar:  TivoliVredenburg, Utrecht (op 5 minuten loopafstand van Utrecht Centraal).
Kosten: leden: 50 euro / regulier: 89 euro.
De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties. Dit is een ACMC partnerbijeenkomst.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...

Programma

Binnen de categorie Merk & Loyaliteit Award presenteren de volgende genomineerden hun case:

  • Leiden International Film Festival
    Evert de Vries presenteert hoe Leiden International Film Festival buiten het festival om de aandacht van bezoekers weet vast te houden door middel van het pop-up Film Museum Leiden, “waar alles te zien is wat genegeerd wordt door alle andere filmmusea”.
  • Parktheater Eindhoven
    Klaas Seelen presenteert hoe Parktheater Eindhoven de drempelverlagende ontmoetingsplaats voor alleengaande theaterbezoekers in de markt heeft gezet. “De Lange Tafel is dé plek voor onverwachte ontmoetingen en mooie gesprekken voorafgaand of na afloop van een voorstelling.”
  • Rotterdams Philharmonisch Orkest
    Azadeh Fakhran presenteert hoe het Rotterdams Philharmonisch Orkest ter gelegenheid van het 100-jarig jubileum een grote awareness campagne ontwikkelde onder de noemer “Kennen wij elkaar al?”.
  • TapasTheater
    Tessa Harmsen presenteert hoe zij met de disruptieve start-up TapasTheater een pick ’n mix theaterervaring introduceert, die publiek op een fundamenteel andere manier bedient dan de theatersector gewend is.
  • Toneelgroep Maastricht
    Ingrid Wissink presenteert hoe Toneelgroep Maastricht met de locatievoorstelling Emma een inhoudelijke, strategische en vernieuwende samenwerking vormde met lokale en regionale partners, ter versterking van het merk Toneelgroep Maastricht in Limburg én Nederland.

Binnen de categorie Campagne Award presenteren de volgende genomineerden hun case:

  • Drents Museum – Iran, Bakermat van de Beschaving
    Paul Klarenbeek presenteert hoe Drents Museum met de campagne rondom de tentoonstelling ‘Iran – Bakermat van de beschaving’ het publiek kennis laat maken met één van de oudste beschavingen ter wereld én tegelijkertijd een ander gezicht van Iran laat zien dan doorgaans in de media aan bod komt.
  • Museum Boijmans Van Beuningen – Verzot op Rubens
    Jeanette Verdonk presenteert hoe Museum Boijmans Van Beuningen op een laagdrempelige en verrassende manier 100 Rotterdamse ondernemers en hun achterban mobiliseert om hen kennis te laten maken met de tentoonstelling ‘Pure Rubens’.
  • Rotown – Left of the Dial Festival 2018
    Minke Weeda presenteert hoe Rotown met een beperkt budget het nieuwe Left of the Dial festival in één klap op de kaart weet te zetten met een fake news-campagne.
  • voordekunst – Het past op voordekunst
    Jelle Agema presenteert hoe voordekunst met een getargete crossmediale campagne nieuwe makers én donateurs weet te verkrijgen met o.a. video-advertenties, vrolijke buitenreclame en guerilla acties binnen de campagne ‘In welke discipline je ook actief bent: het past op voordekunst’.

Ook worden de genomineerden voor de Young Talent Award voorgesteld. Genomineerd voor deze categorie zijn:

  • Boudewien Chalmers Hoynck van Papendrecht (adviseur digitale communicatie bij Van Gogh Museum)
  • Iris van der Valk (social media manager bij Het Concertgebouw)
  • Joost van Abeelen (senior marketeer bij 013 Poppodium & WOO HAH! festival)

Tijdens dit event leer je van de beste culturele marketingcases van de afgelopen jaren, krijg je een inkijkje in de rijkheid en diversiteit van de cultuursector én ga je bomvol inspiratie weer naar huis. Meld je nu aan voor deze feestelijke afsluiting van het cultuurseizoen.

 

De Cultuurmarketing Awards 2019 zijn niet mogelijk zonder de bijdrage van onze partners die de culturele sector een warm hart toedragen. Wij danken Afdeling Cultuur, BranddoctorsBreda University of Applied Sciences, Centercom, Peppered en Ster & Cultuur voor hun bijdrage. 

Awards 2019 logo's

Ook interesse om bij te dragen? Je vindt hier meer informatie of neem contact op.