topics:
contentmarketing content creëren culturele sector social media
EVENTDonderdag, 6 December 2018 – Donderdag, 20 December 2018 | 10:00 - 16:30

Tweedaagse cursus contentmarketing

Contentmarketing kan bijdragen aan het bereiken van een groter publiek, meer (herhaal)bezoek of de binding van publiek aan je organisatie. Daarbij is authenticiteit en beleving van groot belang. Kunst-, cultuur- en erfgoedinstellingen hebben meestal voldoende in huis om aan de slag te gaan met contentmarketing. Maar hoe ontwikkel je een effectieve contentstrategie voor de lange termijn, waar ook voldoende draagvlak voor is binnen de organisatie? In deze tweedaagse cursus staat het ontwikkelen van een contentmarketingstrategie en het genereren van concrete contentideeën centraal. 

In deze tweedaagse cursus bepaal je wat je wilt bereiken met je content en bij wie, genereer je contentideeën en weet je anderen binnen én buiten je organisatie hieraan te laten bijdragen. Ook leer je werken met tools om het bereik te vergroten. Daarnaast is er veel ruimte om kennis en ervaringen uit te wisselen met collega’s uit het vakgebied.

De cursus wordt gegeven door Irma Machielse en bestaat uit zowel theorie als praktische oefeningen, waarbij de nadruk op de implementatie in de praktijk ligt. Zo werk je tijdens de cursus en d.m.v. huiswerk aan concrete opdrachten die je helpen een contentstrategie te ontwikkelen, contentideëen te genereren en het bereik van content te vergroten. 

Inhoud

  • Wat is contentmarketing en waarom neemt het belang ervan toe?
  • Hoe creëer ik draagvlak in mijn organisatie?
  • Contentdoelen en contentdoelgroepen
  • Ontwikkelen/aanscherpen van een eigen contentstrategie
  • Genereren van contentideeën
  • Promoten van je content & inhakers
  • Het stimuleren (en gebruiken) van user generated content
Gedurende de cursus wordt gewerkt vanuit en met het studieboek ‘Contentmarketing en community management’, geschreven door de docent Irma Machielse en Mascha Gerretsen (1e druk, 2018). Dit studieboek wordt verstrekt aan alle cursisten en zit voor het kortingstarief van €25,- inbegrepen bij het deelnametarief (reguliere prijs: €34,95).

 

Opbrengst

Aan het einde van de cursus heb je een strategische basis gelegd voor de inzet van contentmarketing in jouw organisatie en een scala aan ideeën voor nieuwe content op zak.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: donderdag 6 en 20 december 2018.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar:  Theater Kikker, Ganzenmarkt 14 Utrecht (op loopafstand van Utrecht CS).
Kosten: leden: 525 euro / regulier: 675 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief het studieboek 'Contentmarketing en community management', consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 8, maximaal 14.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de content- en/of online marketing binnen hun organisatie en aan de basis staan van het ontwikkelen van een contentmarketingstrategie.

Docent

Irma Machielse ContentmarketingIrma Machielse is kerndocent marketing en communicatie bij de Hogeschool Leiden. Ook is ze (co)auteur van het studieboek ‘Contentmarketing en community management’ en blogger bij FrankWatching. Vanuit haar eigen trainings- en adviesbureau ROEM Master helpt zij organisaties om succesvol te zijn met contentmarketing en community management door het geven van Masterclasses, coaching en advies. Irma heeft 25 jaar werkervaring als (content)marketeer en communicatieadviseur bij diverse commerciële en non-profitorganisaties.