topics:
Creatieve marketingcampagnes cursus
EVENTDinsdag, 23 Januari 2018 – Dinsdag, 6 Februari 2018 | 10:00 - 16:30

Tweedaagse cursus creatieve marketingcampagnes

Culturele organisaties realiseren door het jaar heen meerdere marketingcampagnes. Bijvoorbeeld voor een nieuwe expositie, voorstelling of festival of voor campagnes rondom branding en identiteit. Vaak gebeurt dit i.s.m. een extern creatief bureau, maar als marketeer heb je binnen de eigen organisatie ook veel in huis om creatieve campagnes te ontwikkelen. In deze tweedaagse cursus leer je hoe je vanuit je eigen kracht tot een creatief concept voor jouw marketingcampagne komt.

De cursus wordt gegeven door Lisa van Noorden en bevat naast een theoretisch kader ook veel praktische opdrachten. Je krijgt tools aangereikt waarmee je op een plezierige, speelse en doeltreffende wijze samen met jouw collega’s of projectteam tot nieuwe en onverwachte inzichten kunt komen. Door de artistieke (denk)kracht binnen de organisatie te benutten en te betrekken, creëer je tegelijkertijd ook meer draagvlak voor marketingcommunicatie.

Gedurende de cursus oefen je deze nieuwe technieken met de andere cursisten en reflecteer je op elkaar. De cursusinhoud wordt geïllustreerd met voorbeelden van creatieve campagnes binnen en buiten de culturele sector. Voor aanvang van de cursus vragen we jouw kennisvragen aan te geven, zodat we op basis hiervan de cursus verder kunnen vormgeven.

Output

Het doel van de cursus is om meer vaardigheden te ontwikkelen om binnen de eigen organisatie (concepten voor) verrassende en creatieve campagnes te ontwikkelen. 

Inhoud dag 1

Aan bod in deze cursus komt onder andere:

  • Doelen, doelgroepen, budget en timing als uitgangspunt voor je campagne
  • Het werken vanuit een visie naar een creatief concept
  • Inventarisatie trends: hoe haak je aan op ontwikkelingen?
  • De 3 succesfactoren: beleving, participatie en shareability

In de tussentijd denk je na over en beschrijf je kort hoe in jouw organisatie campagnes ontwikkeld en gepresenteerd worden. Wat is jullie aanpak, waar lopen jullie tegenaan en waar liggen er kansen? 

Inhoud dag 2

  • Interne aanpak en presentatie: waar liggen de knelpunten?
  • Verschilende brainstormtechnieken
  • Oefenen aan de hand van een voorbeeldcase
  • Van strategie naar middeleninzet

Gedurende de cursus is er veel ruimte om met collega’s uit het vakgebied te sparren over herkenbare problemen om samen tot nieuwe oplossingen te komen.

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers in de culturele sector, die de vaardigheden willen ontwikkelen om binnen de eigen organisatie tot vernieuwende marketingcampagnes te komen en deze uit te voeren.

Docent

Lisa van Noorden docent cursus creatieve marketingcampagnesLisa van Noorden is creatief strateeg en kunstenaar. Als geen ander weet zij dat je inspiratie nodig hebt, om creatief te kunnen denken, zodat je ook eens niet logische, onverwachte keuzes kunt maken. Na de kunstacademie heeft zij 10 jaar als zelfstandig creatief/kunstenaar gewerkt. Daarna is zij de corporate sector ingerold: eerst als designer en later als artdirector. Door die ervaring weet zij wat er aan beide kanten van de medaille speelt: cultuur versus commercie  en artistieke vrijheid versus harde doelen. Met het trainingsbureau Versdenkers versterkt zij creativiteit in de corporate sector.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 23 januari en 6 februari 2018.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar:  Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht CS).
Kosten: leden: 500 euro / regulier: 650 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 8, maximaal 14.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...