topics:
cursus customer journey
EVENTDinsdag, 27 Oktober 2020 – Dinsdag, 24 November 2020 | 10:00 - 16:30

Cursus customer journey

Bij veel culturele organisaties is klantgericht ondernemen en customer experience management een speerpunt binnen het marketingbeleid. Maar hoe zorg je ervoor dat het bezoek aan jouw organisatie nog lang in het hoofd van de bezoeker blijft? En hoe maak je de klantreis zodanig onderscheidend dat mensen opnieuw kiezen voor jouw organisatie?

In deze cursus leer je de behoeften van jouw doelgroep in kaart te brengen en analyseer je cruciale contactmomenten in de klantreis. Vervolgens ga je aan de slag met het optimaliseren van de klantreis: door klantprocessen efficiënter en beter in te richten draag je bij aan een hogere klanttevredenheid, wat kan leiden tot meer loyale bezoekers en ambassadeurs voor jouw culturele organisatie. Daarbij staan we ook stil bij de invloed van coronamaatregelen op de klantreis en -beleving.

Inhoud

De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

  • Trends en ontwikkelingen in customer experience management
  • Gedrag en drijfveren van bezoekers
  • Het werken met persona’s
  • Effectieve klantbeleving: van bewustwording tot aankoop en het creëren van loyaliteit
  • Customer journey mapping: tips en valkuilen
  • In kaart brengen van customer journey touchpoints
  • Methodieken voor een efficiënte en optimale verbetering van de klantreis
  • Praktijkbezoek aan culturele instelling
  • De cirkel rond: meten, optimaliseren en bevorderen van retentie

Tijdens deze tweedaagse cursus worden theorie en praktijk gecombineerd. Je krijgt een introductie op relevante begrippen en tools binnen customer experience management en past deze toe tijdens praktische oefeningen.

Opbrengst

Na deze cursus weet je hoe je input van bezoekers over hun bezoek krijgt, welke aspecten het meest belangrijk zijn in het analyseren van de klantreis en hoe je dit kunt doorvertalen naar structurele verbeteringen voor jouw culturele organisatie.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 27 oktober en 24 november 2020.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Theater Kikker, Utrecht.
Kosten: €500 (leden) / €650 (regulier).
De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 9, maximaal 12.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...

Doelgroep

De cursus is geschikt voor marketingmedewerkers en/of CRM-specialisten binnen de culturele sector die zich bezighouden met klantbeleving en -tevredenheid. Het is aanbevolen om voldoende draagvlak en bevoegdheid te hebben binnen de organisatie om bestaande klantprocessen aan te passen.

Referenties

Deze cursus is vorig jaar beoordeeld met een gemiddelde van een 8,2:

Marleen Schlichting, Spoorwegmuseum:
“Zeer inspirerende cursus met goede theoretische onderbouwing en tools om de materie toe te passen op je eigen instelling. Heel verfrissend en leuk om zelf een customer journey te maken in een culturele instelling.”

Immy Verdonschot, Beeld en Geluid:
“Goede cursus! De docent wist waar hij het over had, nam voldoende tijd voor iedereen en diens persoonlijke situatie, waardoor je echt met de stof aan de slag kon. Daarnaast leer je je echt inleven in de klantbeleving en was er voldoende afwisseling tussen informatie krijgen en het direct toepassen in de praktijk.”

Docent

Kees Kerkvliet is managing director en eigenaar van TOTE-M (een bureau gespecialiseerd in klantbeleving) en verbonden aan Beeckestijn Business School als kerndocent van de postdoctorale opleiding Customer Experience & Multichannel Management.