topics:
Customer journey mapping cultuursector
EVENTDinsdag, 19 November 2019 – Dinsdag, 17 December 2019 | 10:00 - 16:30

Tweedaagse cursus customer journey: creëer een memorabele klantreis (nog 1 plek)

Bij veel culturele organisaties is klantgericht ondernemen en customer experience management een speerpunt binnen het marketingbeleid. Er wordt steeds meer aandacht besteed aan klantbeleving, waarbij service hoog in het vaandel staat. Maar hoe zorg je ervoor dat het bezoek aan jouw organisatie nog lang in het hoofd van de bezoeker blijft? En hoe maak je de klantreis zodanig onderscheidend dat mensen opnieuw kiezen voor jouw organisatie?

In deze cursus leer je meer over de behoeften van jouw doelgroep en analyseer je cruciale contactmomenten in de klantreis. Door onder andere customer journey mapping en een introductie op verschillende manieren van publieksonderzoek breng je nieuwe klantinzichten overzichtelijk in kaart.

Vervolgens ga je aan de slag met het optimaliseren van de klantreis en het creëren van een positieve merkbeleving voor jouw bezoeker. Door klantprocessen efficiënter en beter in te richten draag je bij aan een hogere klanttevredenheid, wat kan leiden tot meer loyale bezoekers en ambassadeurs voor jouw culturele organisatie.

Tijdens deze tweedaagse cursus worden theorie en praktijk gecombineerd. Zo krijg je een introductie op relevante begrippen en veelgebruikte tools binnen customer experience management en pas je deze toe tijdens praktische oefeningen met collega’s uit het vakgebied.

Inhoud

  • Trends en ontwikkelingen in customer experience management
  • Gedrag en drijfveren van bezoekers
  • Relevante klantonderzoeksvormen om beleving in de klantreis in kaart te brengen
  • Effectieve klantbeleving: van bewustwording tot aankoop en het creëren van loyaliteit
  • Customer journey mapping: tips en valkuilen
  • Praktijkbezoek aan culturele instelling: ervaar zelf de klantreis
  • In kaart brengen van customer journey touchpoints
  • De cirkel rond: meten, optimaliseren en bevorderen van retentie

Opbrengst

Na deze cursus weet je hoe je input van bezoekers over hun bezoek krijgt, welke aspecten het meest belangrijk zijn in het analyseren van de klantreis en hoe je dit kunt doorvertalen naar structurele verbeteringen voor jouw culturele organisatie.

Referenties

Deze cursus is dit jaar eerder georganiseerd:

Yolanda Snellaars, CKC & partners:
“Lekkere hands on training die direct in de praktijk kan worden toegepast. De bevlogen manier van vertellen van Kees werkt aanstekelijk.”

Anouk Willemsen, freelance CRM manager:
“Het was pragmatisch en maakte de materie eenvoudiger: ik kan er nu gemakkelijk mee aan de slag!”

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 19 november en 17 december 2019.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Theater Kikker (Ganzenmarkt 14, Utrecht).
Kostenleden: 500 euro / regulier: 650 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel. Houd er rekening mee dat er extra kosten bijkomen voor een praktijkbezoek aan een culturele instelling (maximaal 15 euro).
Deelnemers: minimaal 9, maximaal 12.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...

Let op: er is nog één plek beschikbaar voor deze cursus. Toewijzing van plaatsen gaat op volgorde van aanmelding.

Doelgroep

De cursus is geschikt voor marketeers, managers en/of CRM specialisten die werkzaam zijn binnen de culturele sector en zich bezighouden met klantbeleving en -tevredenheid. Het is raadzaam om voldoende draagvlak te hebben binnen de organisatie om bestaande klantprocessen te kunnen aanpassen.

Docent

Kees Kerkvliet is managing director en eigenaar van TOTE-M, een bureau gespecialiseerd in klantbeleving. Gedreven door zijn missie om Nederland elke dag een stukje klantgerichter te maken, heeft Kees vele verschillende organisaties kunnen helpen met het realiseren van een waardevolle ontmoetingen, klantgerichte medewerkers, efficiënte klantprocessen en een verhoogde NPS. TOTE-M werkt o.a. voor organisaties als BMW, Triodos, IKEA, ING en Renault.Daarnaast is Kees verbonden aan Beeckestijn Business School als kerndocent van de postdoctorale opleiding Customer Experience & Multichannel Management.

 

Fotocredit