topics:
CC: BY-SA: fedewild/flickr
EVENTMaandag, 9 December 2013 – Dinsdag, 28 Januari 2014 | 10:00 - 16:30

Tweedaagse cursus emailmarketing

Email is nog steeds één van de krachtigste middelen van de communicatiemix. De conversie van email is immers nog steeds vele malen hoger als andere communicatiemiddelen zoals social media. In mei 2013 organiseerden we een inspiratiemiddag over emailmarketing. Dit seizoen bieden we een tweedaagse verdiepende cursus aan. De cursus bestaat uit theorie onder leiding van een van de grootste emailmarketing experts van Nederland. Ook ga je zelf aan de slag met het verbeteren van de eigen emailmarketing strategie.

De cursus bestaat uit 2 dagen. Voor aanvang van de cursus vragen we je eigen emailcampagnes in te sturen. Aan het einde van de eerste dag krijg je een opdracht mee naar huis. Dit betreft het opzetten en versturen van een geoptimaliseerde e-mailcampagne. De resultaten presenteer je op dag 2.

Dag 1

Theoriegedeelte:

  • Wat mag er wel en wat niet: de ‘Code e-mail’ en de Telecomwet
  • De juiste doelen stellen en meer conversie genereren
  • De verschillende vormen van e-mailmarketing: wanneer gebruik ik wat?
  • Meer en meer waardevolle opt-ins verzamelen
  • Trigger e-mails (mails die verzonden worden op basis van gedrag of profiel van de ontvanger, bijvoorbeeld een welkomstmail, servicemail of aftersales)
  • Slimmer segmenteren en testen

In de middag gaan we aan de slag met het verbeteren van e-mails en campagnes op basis van eigen nieuwsbrieven en voorbeelden. Je leert daarbij:

  • Succesfactoren en structuur van je e-mailing verbeteren
  • Het schrijven van betere onderwerpregels
  • De formule voor de juiste opbouw en structuur van de e-mailing
  • Optimaliseren van nieuwsbrieven door analyse van statistieken en het uitvoeren van A/B testen

Aan het einde van de dag beschik je over een verbeterlijst die direct toepasbaar is in het ontwikkelen van de volgende emailmarketing campagne.

Dag 2

  • Voorbeeld campagnes & inspiratie
  • Meer uit je abonnees halen: heractiveren van niet actieve ontvangers
  • Relatie van emailmarketing met CRM
  • Eigen aanpassingen in mailings en programma’s doorlopen, analyse van de resultaten van de campagnes en feedback van de deelnemers
  • Invulling op basis van vragen

Docent

jordie-van-rijn_220pxJordie van Rijn heeft meer dan 10 jaar hands-on ervaring als onafhankelijke e-mailmarketing expert. Jordie’s expertise ligt bij de slimme inzet van e-mailcampagnes die de klantrelatie intensiveren. Hij werkte onder andere voor KLM en Unilever, schreef het boek ‘emailmarketing in 60 minuten’ en is daarnaast blogger over emailmarketing voor Frankwatching en op zijn eigen e-mailmarketing website

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers die ervaring hebben met e-mailmarketing en resultaten willen verbeteren. Als richtlijn geldt minimaal circa 1.500 nieuwsbrief inschrijvingen.

Praktisch

Wanneer: maandag 9 december 2013 en dinsdag 28 januari 2014.
Tijden: beide dagen van 10:00 – 16:30 met een afsluitende borrel van 16:30 tot 17:30 uur.
Waar: het Huis Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht centraal)
Kosten: Leden: 550 euro (exclusief BTW) / Niet leden: 650 euro (exclusief BTW) inclusief lunch en afsluitende borrel op beide dagen.
Let op: de ledenprijs wordt alleen berekend als je met de juiste account bent ingelogd.
Deelnemers: minimaal 8, maximaal 16

Bekijk hier het programma van deze cursus.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...