topics:
training workshop PR public relations
EVENTDonderdag, 30 Januari 2014 – Dinsdag, 11 Februari 2014 | 09:30 - 16:30

Tweedaagse cursus PR

Free Publicity en PR, twee termen die vaak gebruikt worden als het gaat om publiciteit genereren voor je organisatie. Maar wat is het nu precies, en is het wel ‘free’? Nee, in principe niet. Het is het hard werken en ook hiervoor moet budget vrijgemaakt worden. Het vereist een doordachte strategie, tijd en aandacht. En het is zoveel breder dan alleen een persbericht! Het is een manier van denken, relaties met journalisten onderhouden en verhalen vertellen. In deze tweedaagse cursus gaan we in op de kracht van PR, en de integratie met bestaande communicatie en social media.

De cursus wordt gegeven door een PR-expert en bestaat uit theorie en praktijk. Ook ga je zelf aan de slag met opdrachten die je de tweede dag presenteert aan een ervaren journalist.

Dag 1

Theorie

  • Het verschil tussen (marketing)communicatie en PR
  • Theorie van PR, gebaseerd op de veranderende media
  • Middelen die ingezet kunnen worden om de media te benaderen
  • De (gewenste) rol van de publiciteit voor de organisatie en de invloed daarvan op het imago

Praktijk
In de middag gaan we aan de slag met het verbeteren PR op basis van voorbeelden en praktijkopdrachten.

  • Wat is nieuws voor je organisatie?
  • Hoe maak je dit nieuws relevant voor de diverse media?
  • Aan de hand van praktijkopdrachten zelf aan de slag
  • Opdracht om zelf uit te werken (huiswerk!)

Dag 2

  • Campagnes en inspiratie
  • Delen van ervaringen uit de eigen praktijk
  • Verder uitwerken opdracht
  • Presenteren aan journalist
  • Invulling op basis van vragen

 Docent

2d623ddNicole de Boer begon haar eigen PR bureau ‘Nicole communiceert’ in 2009 na een afwisselende en succesvolle carrière in de profit- en non-profitsector. De afgelopen jaren was zij verantwoordelijk voor de PR van Dutch Design Week, was zij perswoordvoerder en senior marketing & communicatie bij het Van Abbemuseum en werkte zij als teamleider marketing bij het Muziekgebouw Frits Philips in Eindhoven. Met haar bedrijf levert zij nu een scala PR 2.0 en social media-oplossingen voor een brede klantenkring waaronder Theater aan het Vrijthof, Capital D, Kunstbalie en Muziekgebouw Eindhoven.

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en senioren in communicatie & marketing. (Enige) ervaring met pers, PR en social media is noodzakelijk, naast de wil om de resultaten te willen verbeteren.

Praktisch

Wanneer: donderdag 30 januari en dinsdag 11 februari 2014.
Tijden: beide dagen van 09:30 – 16:30 met een afsluitende borrel van 16:30 tot 17:30 uur.
Waar: 30 jan: Rasa, 11 feb: het Huis Utrecht (beide op loopafstand vanaf Utrecht centraal)
Kosten: Leden: 550 euro (exclusief BTW) / Niet leden: 650 euro (exclusief BTW) inclusief lunch en afsluitende borrel op beide dagen.
Let op: de ledenprijs wordt alleen berekend als je met de juiste account bent ingelogd.
Deelnemers: minimaal 6, maximaal 14

Bekijk hier het programma van deze cursus.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...