topics:
EVENTDonderdag, 1 Oktober 2020 | 15:15 - 17:30

Donateurswerving in crisistijd

Culturele organisaties merken dat er als gevolg van de coronacrisis momentum is om publiek om donaties te vragen. Veel vaste bezoekers willen juist in crisistijd graag bijdragen aan de instelling waar zij zich mee verbonden voelen. Tijdens deze bijeenkomst wisselen we samen met fondsenwervers, marketeers en relatiemanagers ideeën en ervaringen uit over donateurswerving in crisistijd. 

Bij deze inspiratiemiddag delen experts uit de goeden doelen sector en vakgenoten uit de cultuursector hun visie en ervaringen over het initiëren van campagnes in crisistijd. Daarbij komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • het verweven van donatie mogelijkheden met (nieuwe) online activiteiten
  • het samenwerken van marketing en fondsenwerving
  • het betrekken van donateurs

Sprekers

Het programma wordt de komende weken aangevuld. De volgende sprekers zijn al bekend:

Ard Lok WWAVArd Lok – Kansen voor donateurswerving in crisistijd
Als strateeg bij WWAV, een bureau voor non profits, heeft Ard Lok ervaren dat er juist in crisistijd veel kansen zijn om donateurs te werven. Aan de hand van enkele modellen vertelt Ard wat organisaties kunnen doen om donateurs te werven en te betrekken, en gaat hij in op het belang van een goede boodschap die mensen enthousiasmeert om bij te dragen aan een organisatie.

Margot Ende – lessen van Stichting Het Vergeten KindMargot Ende
Sinds haar aanstelling als directeur bij Stichting Het Vergeten Kind werkt Margot Ende aan samenwerking en integratie van programma, marketingcommunicatie en fondsenwerving. Hierdoor was de organisatie bij aanvang van de coronacrisis wendbaar en ontwikkelden ze binnen enkele weken meerdere succesvolle projecten en campagnes. Margot Ende deelt haar visie op donateurswerving in crisistijd en gaat in op het belang van leiderschap en een relevante boodschap.

Praktische informatie en aanmelden

Deze bijeenkomst vindt fysiek plaats in Utrecht of Amsterdam, met inachtneming van de veiligheidsmaatregelen van het RIVM. Mocht dit niet haalbaar blijken, dan wordt de bijeenkomst online georganiseerd.

Wanneer: donderdag 1 oktober 2020.
Tijd: 15:00 – 17:30 uur.
Waar: Utrecht of Amsterdam (n.t.b.).
Kosten: leden: 35 euro / regulier: 74 euro. De prijzen zijn excl. BTW. Dit is een ACMC partnerbijeenkomst.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...

Doelgroep

Deze bijeenkomst is geschikt voor fondsenwervers, marketeers en relatiemanagers werkzaam in de kunst- en cultuursector.