topics:
Fotocredit: Flickr / CC / iloveboeing
EVENTDonderdag, 12 Februari 2015 | 14:30 - 16:30

Gratis kennisbijeenkomst CRM in de cultuursector

Op 12 februari organiseren we een gratis toegankelijke bijeenkomst over CRM in de cultuursector. De bijeenkomst is de kick off van de leergang Get Connected, CRM in de cultuursector, die we in 2015 in samenwerking met Pieter de Rooij organiseren.

Tijdens deze kick off bijeenkomst worden er twee presentaties gegeven over CRM in de cultuursector.

Over de CRM leergang Get Connected

Een gedegen CRM strategie versterkt organisaties in marketingslagkracht, ondernemerschap en het genereren van meer eigen inkomsten. Met een CRM plan kunnen culturele organisaties een structurele verbetering doormaken op het gebied van klanttevredenheid en -rendementbehoud.

De leergang Get Connected is een meerdaagse opleiding die in het teken staat van het ontwikkelen van een CRM strategie. Na de leergang heeft iedere deelnemer voor de eigen organisatie een CRM plan geschreven dat al gedeeltelijk in uitvoering is gebracht of direct geïmplementeerd kan worden.

De leergang en deze kick off bijeenkomst zijn geschikt voor alle segmenten (van podiumkunsten tot museaal) van de culturele sector. De leergang zelf bestaat uit vijf besloten bijeenkomsten en er is plaats voor maximaal 14 deelnemers. Alle informatie en de mogelijkheid om direct aan te melden, is te vinden op deze pagina. De kick off bijeenkomst op 12 februari is uitermate geschikt voor marketeers die mogelijk deel willen nemen aan de leergang en nog graag extra informatie willen krijgen.

Programma kick off bijeenkomst 12 februari

De middag staat in het teken van de basisprincipes van CRM en het optimaliseren van klanttevredenheid, -rendement en -behoud. Ook wordt er uitleg gegeven over de leergang Get Connected. We sluiten de middag af met een netwerkborrel.

Pieter de Rooij over de basisprincipes van CRM
De presentatie van Pieter de Rooij, docent van de leergang, is een introductie op CRM in de cultuursector. Aan bod komen onder andere definities en basisprincipes zoals database-analyse, klantsegmenten en klantdifferentiatie. Ook geeft Pieter aan de hand van zijn jarenlange ervaring met marketing en klantgericht ondernemen aan wat de randvoorwaarden zijn om CRM structureel onderdeel te maken van het bedrijfsproces.

Vincent de Koning, praktijkervaring de Doelen Rotterdam
Vincent de Koning is CRM marketeer in de Doelen Rotterdam. Vincent is continue bezig met het werken aan een relatiestrategie teneinde de relatie met de klanten van de Doelen duurzamer te maken.

Naast het meewerken aan een strategie en visie, houdt Vincent zich bezig met klantonderzoek en data-analyse. De uitkomsten hiervan vertaalt hij naar bruikbare projecten en strategie.

In zijn presentatie zal Vincent ingaan op CRM in de praktijk. Aan bod komt o.a. hoe data-analyses van dienst kunnen zijn bij het maken van marketingkeuzes, hoe de database bruikbaar gehouden wordt en de praktische implementatie binnen de organisatie.

Sprekers

pieter de rooijPieter de Rooij adviseert en begeleidt vanuit zijn bedrijf Customer Bonding Company organisaties op het gebied van marketing en klantgericht ondernemen. Daarnaast werkt Pieter als hogeschooldocent bij NHTV Internationaal Hoger Onderwijs Breda en doet hij onderzoek naar klantloyaliteit in de podiumkunsten. Pieter is mede-auteur van het boek ‘Get Connected: CRM in de podiumkunsten’.

Vincent de Koning

Vincent de Koning is CRM marketeer in de Doelen Rotterdam. Daarvoor werkte hij bij de Dr Anton Philipszaal / Lucent Danstheaterin Den Haag, als applicatiebeheerder van het kassasysteem en CRM-medewerker. Bij de Doelen houdt Vincent zich bezig met klantonderzoek, data-analyse en het verwerken hiervan in strategie en visie.

Doelgroep

Deze bijeenkomst is met name geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers die werkzaam zijn in de culturele sector en zich bezig (gaan) houden met klantsegmentatie, CRM en/of data analyse. Het is niet verplicht om na deze middag deel te nemen aan de CRM leergang Get Connected.

Aanmelden

De kick off bijeenkomst op 12 februari is gratis toegankelijk. Er is één plaats per organisatie beschikbaar. Voor leden van Cultuurmarketing is er geen beperking in het aantal plaatsen. Inschrijven voor deelname was mogelijk tot vrijdag 30 januari. Deze termijn is verstreken en de bijeenkomst is vol. Neem voor reserveplaatsen contact op via service@cultuurmarketing.nl.

Praktisch

Wanneer: donderdag 12 februari 2015
Tijden: 14:30 – 16:30, afsluitende borrel van 16:30 tot 17:30 uur.
Waar: Het Huis Utrecht, Boorstraat 107 te Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht Centraal)
Kosten: De bijeenkomst is gratis toegankelijk. Inschrijven voor deelname kan tot vrijdag 30 januari.

De leergang Get Connected: CRM in de cultuursector wordt ondersteund door het VSBfonds.