topics:
Gratis CRM event
EVENTDonderdag, 3 December 2015 | 14:30 - 16:30

Gratis kennisbijeenkomst CRM in de cultuursector

Begin 2015 ging de CRM leergang Get Connected van start. Maar liefst 14 gemotiveerde cultuurmarketeers werkten o.l.v. Pieter de Rooij van NHTV Hoger Onderwijs Breda een jaar lang aan het ontwikkelen van een CRM strategie voor hun organisatie. Tijdens deze gratis kennisbijeenkomst delen we de belangrijkste learnings met de sector. Ook wordt informatie gegeven over de volgende editie van deze leergang, die start in het voorjaar van 2016.

Voldoende klantkennis en het optimaliseren van klantrendement en -tevredenheid is een continue uitdaging voor cultuurmarketeers. Klantsegmentatie en CRM bieden de oplossingen hiervoor. Een gedegen CRM strategie versterkt organisaties in marketingslagkracht, ondernemerschap en het genereren van meer eigen inkomsten.

Tijdens deze gratis te bezoeken bijeenkomst delen we de belangrijkste learnings van de CRM leergang van dit jaar met de sector. Twee marketeers die deelnamen aan de leergang presenteren het plan en de strategie waaraan ze dit jaar gewerkt hebben.

Sprekers

CRM expert Pieter de RooijDr. Pieter de Rooij is hogeschooldocent (experience marketing en CRM) en onderzoeker bij NHTV Internationaal Hoger Onderwijs Breda. Hij doet onderzoek naar marketing en consumentengedrag in de cultuursector. In 2013 heeft hij een proefschrift geschreven over klantloyaliteit in de podiumkunsten. Pieter is mede-auteur van het boek ‘Get Connected: CRM in de podiumkunsten’. Hij adviseert en begeleidt vanuit NHTV organisaties op het gebied van marketing en klantgericht ondernemen.

Monique van SonMonique van Son is CRM coördinator bij de Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem. In haar functie houdt ze zich bezig met de implementatie en het beheer van het CRM-systeem, inclusief fondsenwervingsadministratie, servicemails, opschoning klantgegevens, databasemarketing en evenementen- en klachtenregistratie. Verder maakt ze (op verzoek) diverse klantanalyses om een beter inzicht te krijgen in klanten, daarop activiteiten en KPI’s af te stemmen en de juiste communicatie naar de juiste klant te sturen.

Anouk WillemsenAnouk Willemsen heeft in haar rol als freelance Marketing Project Manager al diverse theaters (o.a. DeLaMar Theater, Stadsschouwburg Amsterdam en Koninklijk Theater Carré) op weg geholpen op het gebied van CRM. Haar belangrijkste doel is theaters te leren om niet voorstellingsgericht maar klantgericht te gaan werken. Hiervoor brengt ze de gewenste CRM situatie in kaart, bepaalt ze de CRM strategie, vertaalt ze deze in een passende oplossing en leidt ze de daadwerkelijke CRM implementatie. Kortom, CRM van ambitie tot 1e campagnes live, met als resultaat verbeterde klantrelaties en toenemende kaartverkoop.

Doelgroep

Deze bijeenkomst is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers die werkzaam zijn in de culturele sector en zich bezig (gaan) houden met klantsegmentatie, CRM en/of data analyse.

Start nieuwe CRM leergang in 2016

De leergang Get Connected is een meerdaagse opleiding die in het teken staat van het ontwikkelen van een CRM strategie. Na de leergang heeft iedere deelnemer voor de eigen organisatie een CRM plan geschreven dat al gedeeltelijk in uitvoering is gebracht of direct geïmplementeerd kan worden.

In het voorjaar van 2016 start een nieuwe editie van de CRM leergang Get Connected. De informatie hierover verschijnt binnenkort op onze site. De bijeenkomst op 3 december is uitermate geschikt voor marketeers die mogelijk deel willen nemen aan de leergang in 2016 en graag extra informatie daarover willen krijgen.

Praktische informatie

Wanneer: donderdag 3 december 2015.
Tijden: 14:30 – 16:30 uur.
Waar: Het Huis Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht Centraal).

Aanmelden

De bijeenkomst op 3 december is gratis toegankelijk. Er is één plaats per organisatie beschikbaar. Voor betalende leden van Cultuurmarketing is er geen beperking in het aantal plaatsen.