topics:
Growth hacking workshop cultuursector
EVENTDinsdag, 9 Oktober 2018 | 10:00 - 16:30

Workshop: sneller groeien door growth hacking (volgeboekt)

Growth hacking is een werkwijze die gericht is op het realiseren van snelle groei door een combinatie van creativiteit, innovatie en data. Je kan hierbij denken aan meer bezoekers, nieuwsbriefabonnees of het verhogen van de interactie op social media. Tijdens deze workshop passen we de principes van growth hacking toe op onze eigen culturele marketingpraktijk. Je verwerft vaardigheden om de resultaten van je marketingactiviteiten te optimaliseren, met een focus op online marketing.

Vaak denkt men dat growth hacking alleen voor grote bedrijven en bijpassende budgetten is weggelegd, maar de werkwijze is juist ook toepasbaar wanneer je minder budget tot je beschikking hebt, omdat er met minimale middelen wordt gezocht naar de juiste combinatie van doelgroep en aanbod.

In de workshop onderzoeken we samen met docent en expert in growth marketing Jeffrey Hamelink de mogelijkheden van growth hacking binnen culturele organisaties. Na een introductie op de growth marketing mindset en werkwijze, buig je je samen met andere deelnemers en de docent over verschillende marketingvraagstukken. We focussen ons daarbij op de werkzaamheden van de online marketeer. Door op creatieve wijze de data uit jouw marketingactiviteiten te combineren met het constant voor ogen houden van de behoeften van jouw doelgroep, ga je steeds effectiever te werk.

De workshop duurt één dag en is interactief. Je krijgt voor aanvang de mogelijkheid om jouw kennisbehoefte en doelstellingen binnen jouw organisatie aan te geven en waar je binnen jouw werkzaamheden tegenaan loopt.

Inhoud

Onderwerpen die aan bod komen in deze workshop zijn:

  • Introductie op growth hacking en klantgericht ondernemen
  • Data-analyse: welke data zijn relevant en wat doe je ermee?
  • Growth hacking binnen jouw organisatie: het optimaliseren van processen, business intelligence & personeel
  • Low-budget growth marketing: slim omgaan met minder budget
  • Experimenten, tools en best practices
  • Zo ga je effectiever werken: build, measure, learn

Opbrengst

Na één dag ga je naar huis met praktische tips en weet je hoe je growth hacking principes kan inzetten binnen je dagelijkse werkzaamheden om de prestaties van je marketingactiviteiten te vergroten.

Referenties

Lonneke van Eden, Bureau TamTam:
“Een inspirerende dag, die aanmoedigt om anders na te denken over online marketing. Daarnaast geeft het direct veel handvatten om mee aan de slag te gaan.”

Dorine Holman, freelance:
Plezierige workshop, met veel bruikbare theoretische informatie én goede tips. Ook fijn om collega’s uit het vak te ontmoeten en te spreken en ervaringen uit te wisselen.”

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 9 oktober 2018.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar:  Theater Kikker, Ganzenmarkt 14 Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Helaas, de workshop is volgeboekt. Mail voor een plek op de reservelijst naar service@cultuurmarketing.nl.

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor (online) marketing en/of data-analyse. De workshop behandelt in één dag de belangrijkste principes van growth hacking.

Het is niet noodzakelijk een webshop (t.b.v. ticketverkoop en e-commerce tracking) op je website te hebben. Wel raden we aan een Google Analytics account te hebben. Tot slot is de wil om te experimenteren en een affiniteit met data-analyse gewenst.

Docent

De workshop wordt gegeven door Vincent van de Poll, mede-oprichter van Direct Impact (consultancy & implementatie van growth hacking) en Maarten Midden (senior growth marketeer bij Direct Impact). 

Na vier jaar gewerkt te hebben bij Coolblue heeft Vincent van de Poll in diverse continenten verschillende (e)businesses  from the ground up opgericht, waaronder een tech start-up in Silicon Valley. “Ondernemerschap betekent risico’s nemen, wat leidt tot waanzinnig succes, slapeloze nachten, vernieuwende ideeën en het ontmoeten van geweldige mensen.”

Maarten Midden growth hackingMaarten Midden is digital marketeer met meer dan 10 jaar ervaring. Hij creëert digitale strategieën voor diverse klanten, waarbij snelle experimenten centraal staan om meer verkeer te genereren, klanten aan te trekken en te behouden en online producten te verkopen.