topics:
Fotocredit: Flickr / CC / 10ch
EVENTDonderdag, 14 December 2017 | 14:30 - 16:30

Gratis kennisbijeenkomst CRM in de cultuursector (volgeboekt)

Begin 2017 ging de derde en laatste editie van de CRM leergang Get Connected van start. Maar liefst 14 gemotiveerde cultuurmarketeers werken o.l.v. Pieter de Rooij van NHTV Hoger Onderwijs Breda een jaar lang aan het ontwikkelen van een CRM strategie voor hun organisatie. Tijdens deze kennisbijeenkomst delen we de belangrijkste learnings van dit traject met de sector.

Voldoende klantkennis en het optimaliseren van klantrendement en -tevredenheid is een continue uitdaging voor cultuurmarketeers. Klantsegmentatie en CRM bieden de oplossingen hiervoor. Een gedegen CRM strategie versterkt organisaties in marketingslagkracht, ondernemerschap en het genereren van meer eigen inkomsten.

Tijdens deze gratis te bezoeken bijeenkomst delen we de belangrijkste learnings van de CRM leergang met de sector aan de hand van drie cases van de deelnemers van dit jaar: Muziek- En Dansschool Amstelveen, OBA en Museum Van Loon. De vierde editie van de CRM leergang Get Connected gaat van start op 15 maart 2018. Deze bijeenkomst is daarom ook uitermate geschikt voor marketeers die mogelijk deel willen nemen aan de nieuwe editie en graag extra informatie daarover willen krijgen. 

Programma

Dr. Pieter de Rooij is hoofddocent van de leergang en verzorgt een korte inleiding op deze middag met de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van CRM. Pieter is hogeschooldocent (experience marketing en CRM) en onderzoeker bij NHTV Internationaal Hoger Onderwijs Breda en doet onderzoek naar marketing en consumentengedrag in de cultuursector. Pieter is mede-auteur van het boek ‘Get Connected: CRM in de podiumkunsten’.

Daarna presenteren drie deelnemers van de leergang van dit jaar de plannen die zij hebben opgesteld en de learnings van het traject:

Neta van der Gaast – Platform C
In 2017 is de Muziek- en Dansschool Amstelveen gefuseerd met de Volksuniversiteit Amstelland en de Kunstuitleen Amstelveen tot Platform C. In haar presentatie vertelt Neta van der Gaast over wat de organisatie wil betekenen voor haar verschillende bezoekersdoelgroepen. Daarbij gaat ze in op het het verkrijgen van een beter klantinzicht en het inzetten van de eigen medewerkers als ambassadeur voor de organisatie.

Wietse van Niejenhuis – OBA
De OBA is in transitie. Naast de traditionele uitleenfunctie ontwikkelt de OBA zich meer en meer naar een platform voor uitwisseling van kennis, informatie en cultuur. Hierdoor komt er steeds meer nadruk op de verblijf-, educatie- en activiteitenfunctie van de OBA. In zijn presentatie vertelt Wietse van Niejenhuis meer over de CRM-strategie van de OBA en hoe de organisatie te werk gaat om een meer klantgerichte organisatie te worden. Ook staat hij stil bij de zoektocht naar een keuze voor een geschikt CRM systeem.

Valentine Rijsterborgh – Museum Van Loon
Museum Van Loon wil het herhaalbezoek onder haar bezoekers graag stimuleren en nieuwe doelgroepen bereiken. Hoe pak je dat in een kleine organisatie aan, waarbij het klantinzicht versnipperd is over diverse Excel lijsten? Valentine Rijsterborgh licht in haar presentatie de verbeterpunten binnen haar organisatie toe op het gebied van klantgericht ondernemen en presenteert een aantal hands-on projecten die hieruit zijn voortgekomen. 

Doelgroep

Deze bijeenkomst is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers die werkzaam zijn in de culturele sector en zich bezig (gaan) houden met klantsegmentatie, CRM en/of data analyse.

Start nieuwe CRM leergang in 2018

De leergang Get Connected is een meerdaagse opleiding die in het teken staat van het ontwikkelen van een CRM strategie. In het voorjaar van 2018 start een nieuwe editie van de CRM leergang Get Connected. De bijeenkomst op 14 december is uitermate geschikt voor marketeers die mogelijk deel willen nemen aan de leergang in 2018 en graag extra informatie daarover willen krijgen. Er is hierbij ook gelegenheid tot het stellen van vragen.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: donderdag 14 december 2017.
Tijd: 14:30 – 16:30 uur.
Waar: Het Huis Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht Centraal).
Deelnemers: maximaal 70.
Toegang: gratis (één plaats per organisatie voor niet-leden). 

Helaas, deze bijeenkomst is volgeboekt. Mail voor een plek op de reservelijst naar service@cultuurmarketing.nl.