topics:
Keukengeheim 013 Poppodium Emiel Haring
EVENTDinsdag, 21 Mei 2019 | 14:30 - 17:00

Keukengeheim: publieksontwikkeling bij Poppodium 013

Het Cultuurmarketing Keukengeheim: een informele bijeenkomst waarin een marketeer in kleine kring een marketingcommunicatievraagstuk van de eigen organisatie centraal zet. Op dinsdag 21 mei nemen we een kijkje in de marketingkeuken van Poppodium 013 o.l.v. Emiel Haring, Hoofd Marketing & Communicatie. 

013 is één van de grootste popzalen van Nederland en ontvangt jaarlijks meer dan 370.000 bezoekers. Naast het vermarkten van diverse concerten is 013 verantwoordelijk voor de organisatie, programmering en marketing van diverse onderliggende merken zoals festival WOO HAH!, Roadburn Festival en de nachtprogrammering 00:13.

Een kijkje in de keuken over…

Vanaf de oprichting in 1998 is 013 goed in het bereiken van publiek voor de rock, hardrock en metalconcerten. Na de verbouwing in 2015 telt het Tilburgse poppodium twee grotere zalen met een capaciteit van 3.000 en 700 personen. Voor de toekomstbestendigheid van het podium is het belangrijk om ook andere doelgroepen aan te boren en aan 013 te binden. Hiervoor was een ommezwaai nodig, waarbij 013 zich heeft geprofileerd als hét podium voor pop- en dancecultuur in de ruimste zin van het woord. Inmiddels is de programmering dan ook gebaseerd op vier pijlers; heavy, hiphop, dance/nacht en alternatieve mainstream.

In dit Keukengeheim vertelt Emiel Haring hoe 013 deze omslag heeft gemaakt en nieuwe doelgroepen aan zich weet te binden. Aan de hand van een aantal concrete projecten, ieder met een eigen identiteit en achterban, vertelt hij hoe deze tot stand zijn gekomen en hoe deze bijdragen aan de verbinding met het merk 013. Aan bod komt o.a. de inzet van genrespecifieke festivals zoals WOO HAH! (gericht op de hiphop scene) en Roadburn (gericht op metal en psychedelica-liefhebbers) en de nachtprogrammering onder de noemer 00:13.

In dit Keukengeheim krijg je een exclusief inkijkje bij de marketingkeuken van 013, met nuttige tips en eerlijke inzichten in wat goed ging en wat volgende keer anders kan.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 21 mei 2019.
Tijd: 14:30 – 17:00 uur, exclusief afsluitende borrel.
Waar: Poppodium 013, Tilburg.
Kosten: 27,50 euro (exclusief BTW en inclusief consumpties) voor leden. Dit is een ACMC partnerbijeenkomst.
Deelnemers: maximaal 20. Deze bijeenkomst is exclusief voor Cultuurmarketing leden. Vanwege de beperkte capaciteit van Cultuurmarketing Keukengeheimen geldt een maximum van 1 deelnemer per organisatie.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...

Spreker

Emiel Haring is vanaf september 2016 werkzaam als Hoofd Marketing & Communicatie bij 013. Eén van de eerste stappen die hij maakte was het gezamenlijk opstellen van een langetermijn marketingplan voor de periode 2017-2020, samen met het team dat 7 marketeers telt. Emiel werkte voorheen als Directeur bij Metropolis Festival en Contentstrateeg bij IN10, waarbij de focus lag op het het aanboren van nieuwe publieksgroepen d.m.v. data, social media en online marketing.

Doelgroep

Cultuurmarketing Keukengeheimen zijn exclusief voor Cultuurmarketing leden. Tijdens het Keukengeheim is er veel gelegenheid tot het stellen van vragen. Dit Keukengeheim is uitermate geschikt voor marketeers die voor de uitdaging staan om nieuwe doelgroepen te bereiken.

 

Fotocredit: Lotte Schrander