topics:
Anatomisch Theater RIjksmuseum Boerhaave museum Leiden herpositionering cultuurmarketing
EVENTMaandag, 4 Februari 2019 | 14:00 - 17:00

Keukengeheim: de herpositionering van Rijksmuseum Boerhaave

Het Cultuurmarketing Keukengeheim: een informele bijeenkomst waarin een marketeer een marketingcommunicatievraagstuk van de eigen organisatie centraal zet. Op maandag 4 februari nemen we een kijkje in de marketingkeuken van Rijksmuseum Boerhaave o.l.v. Anita Almasi. 

Na een tweejarige sluiting is het rijksmuseum voor de geschiedenis van wetenschap en geneeskunde in Leiden in december 2017 heropend. Daaraan ging een ingrijpende verbouwing en herpositionering vooraf. Nu, ruim 1 jaar later, heeft adviseur marketing & communicatie Anita Almasi het gevoel dat het hele traject -van doelgroeponderzoek tot nieuwe identiteit- geïmplementeerd én geland is bij de hele organisatie.

Een kijkje in de keuken over….

Anita Almasi was 6 jaar geleden de eerste marketeer bij Rijksmuseum Boerhaave. Destijds was de presentatie van de collectie vrij klassiek en richtte het museum zich op ‘iedereen’. Inmiddels heeft het museum een grote transitie doorgemaakt; in inrichting, maar ook in de positionering.

In dit Keukengeheim neemt Anita ons mee in hoe een relatief kleine organisatie als Rijksmuseum Boerhaave dit omvangrijke project van begin tot eind heeft aangepakt. Aan bod komt onder andere: de ontwikkeling van persona’s, doelgroeponderzoek naar plannen nieuwe herinrichting, bureaukeuzes (corporate identity, website), de ontwikkeling van de nieuwe corporate identity, de herpositionering en het betrekken van de organisatie en publiek. De nadruk in deze presentatie ligt niet op wat er allemaal bereikt is, maar hoe het is aangepakt. Met nuttige tips en eerlijke inzichten in wat goed ging en wat volgende keer anders kan.

Doelgroep van dit Keukengeheim

Cultuurmarketing Keukengeheimen zijn exclusief voor Cultuurmarketing leden. Dit Keukengeheim is uitermate geschikt voor marketeers die (bij een kleine of middelgrote organisatie) bezig zijn met een herpositionering of zich daarop oriënteren. Vanwege de beperkte capaciteit van Cultuurmarketing Keukengeheimen geldt een maximum van 1 deelnemer per organisatie.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: maandag 4 februari 2019.
Tijd: ca. 14:00 – 17:00 uur (tijden o.v.b.), exclusief afsluitende borrel.
Waar: Rijksmuseum Boerhaave, Leiden.
Kosten: 27,50 euro (exclusief BTW en inclusief consumpties) voor leden. Dit is een ACMC partnerbijeenkomst.
Deelnemers: maximaal 20, deze bijeenkomst is exclusief voor Cultuurmarketing leden. Vanwege de beperkte capaciteit van Cultuurmarketing Keukengeheimen geldt een maximum van 1 deelnemer per organisatie.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

Fotocredit