topics:
Keukengeheim merkstrategie CPNB
EVENTMaandag, 27 Januari 2020 | 14:30 - 17:30

Keukengeheim: de vernieuwde merkstrategie van CPNB

Nieuwsgierig naar de (marketing)geheimen van culturele organisaties? In Cultuurmarketing Keukengeheimen delen marketeers in een kleine kring van vakgenoten hoe zij hun organisatie een stap verder brachten. Annette Reijersen van Buuren is Manager Merk, Marketing & Communicatie bij Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). Op 27 januari onthult zij samen met haar team de receptuur van de vernieuwde merkstrategie van CPNB, die haar de eretitel van Communicatievrouw van het Jaar 2019 opleverde.

Stichting CPNB zet zich sinds 1932 in voor leesbevordering en boekbezit en staat bekend als ‘het marketing- en communicatiebureau van de Nederlandse boekenwereld’. Om zoveel mogelijk mensen in aanraking te laten komen met het boek, initieert CPNB jaarlijks diverse campagnes zoals de Boekenweek en de Nationale Voorleesdagen.

Meer mensen aan het lezen krijgen: hoe krijg je dat voor elkaar? Sinds haar aanstelling in 2017 heeft Annette Reijersen van Buuren samen met haar team de doelstelling om met minder, maar meer relevante, campagnes dit effect bereiken. Haar visie is dat je gedragsverandering alleen kunt realiseren met communicatie die gericht is op de lange termijn. Het marketingcommunicatie team bracht het aantal merken van CPNB daarom terug van 17 naar 6.

In dit Keukengeheim vertelt Reijersen van Buuren samen met collega’s hoe zij de merkarchitectuur en het merkportfolio van CPNB onder handen nam en welke keuzes hieraan ten grondslag lagen. Daarnaast hoor je hoe je de stap maakt van korte termijn activatiecampagnes naar de bewijsvoering en het laden van een overkoepelende merkbelofte. Voor CPNB is dat “Een boek kan zoveel doen” en in de zomermaanden “Je vakantie begint met boeken”. Deze merkbelofte wordt aan de hand van inzichten over de doelgroepen geladen met activaties en content.

De vernieuwde merkstrategie leverde Reijersen van Buuren afgelopen zomer de eretitel op van Communicatievrouw van het Jaar 2019. “Als een bevlogen hovenier heeft Annette gewerkt aan de ombouw van de Stichting CPNB. Ze heeft gesnoeid, gezaaid en water gegeven,” vertelt juryvoorzitter Noud Bex.

In dit Keukengeheim krijg je een exclusief inkijkje in de marketingkeuken van CPNB, met nuttige tips en eerlijke inzichten over wat goed gaat en wat anders kan.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: maandag 27 januari 2020.
Tijd: ca. 14:30 - 17:30, excl. afsluitende borrel.
Waar: Herengracht 166, Amsterdam.
Kosten: 27,50 euro (exclusief BTW en inclusief consumpties) voor leden. Dit is een ACMC partnerbijeenkomst.
Deelnemers: maximaal 20. Deze bijeenkomst is exclusief voor Cultuurmarketing leden. Vanwege de beperkte capaciteit van Cultuurmarketing Keukengeheimen geldt een maximum van 1 deelnemer per organisatie.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...

Doelgroep

Dit Keukengeheim is voor senior marketeers die aan de slag willen of zijn met de merkstrategie van hun eigen organisatie. Toegang tot de Cultuurmarketing Keukengeheimen is een voordeel van het Cultuurmarketing lidmaatschap.

Word lid en bezoek het Keukengeheim

Ben je nog geen lid van de community? Laat jouw kennis, netwerk en ideeën in beweging komen en word (samen met je collega’s) lid van Cultuurmarketing: een inspirerende community van ruim 900 professionals in de kunst- en cultuursector. Word lid en meld je direct aan voor deze bijeenkomst.

Spreker

Annette Reijersen van Buuren (1969) studeerde aan de HEAO (Economisch Linguïstisch) en VU (Algemene Letteren). Hierna is zij gaan werken in de financiële sector en heeft hier voornamelijk leidinggevende functies bekleedt binnen Marketing, Communicatie, Sponsoring en Branding. In 2016 heeft ze zich tijdens haar sabbatical o.a. verdiept in gedragswetenschappen en gedragsverandering door studies te volgen bij EURIB en London Business School. Naast haar huidige functie bij CPNB is zij is coach, (gast) docent, strategisch adviseur en sinds enkele jaren jurylid voor Esprix, SponsorRingen en San. In de afgelopen jaren heeft ze diverse awards gewonnen zoals SponsorRingen, Esprix en PR Award. In 2019 is zij gekozen tot Communicatievrouw van het Jaar.

 

Fotocredit portret: Maikel Thijssen
Fotocredit header: Cultuurmarketing