topics:
Cultuurmarketing Keukengeheim IFFR campagnes contentmarketing
EVENTVrijdag, 4 Oktober 2019 | 14:30 - 17:00

Keukengeheim: de ijzersterke campagnes van IFFR (nog 2 plekken)

Het Cultuurmarketing Keukengeheim: een informele bijeenkomst waarin een marketeer in kleine kring een marketingcommunicatiestrategie en/of -vraagstuk van de eigen organisatie centraal zet. Op vrijdag 4 oktober nemen we een kijkje in de marketingkeuken van International Film Festival Rotterdam (IFFR) o.l.v. Jodie de Groot, Manager Marketing & Communicatie.

Jaarlijks organiseert IFFR een omvangrijk programma dat in het teken staat van onafhankelijke filmkunst en filmmakers. Komend jaar wordt de 49e editie georganiseerd. Met meer dan 327.000 bezoeken tijdens de afgelopen editie toont IFFR aan dat vrije, artistieke film en een groot (inter)nationaal publieksbereik goed samengaan.

Een kijkje in de keuken bij…

De IFFR-campagnes kenmerken zich door de combinatie van een krachtige merkidentiteit met een jaarlijks wisselend festivalthema. Zo lanceerde IFFR in de afgelopen drie edities een drietraps campagne onder de noemers ‘Planet IFFR’, ‘Meet the humans of Planet IFFR’ en ‘feel IFFR’.

Het campagneconcept wordt met een klein kernteam ontwikkeld. Manager Marketing & Communicatie Jodie de Groot vertelt in dit Keukengeheim hoe zij ieder jaar met dit kleine team op eigen kracht tot een nieuw campagneconcept komt en dit weet om te zetten in een effectieve 360 graden campagne waar bewegend beeld centraal staat. Het festival hanteert een omnichannel aanpak waardoor het een sterke online én offline aanwezigheid heeft in alle contactmomenten in de customer journey.

Ze geeft daarbij inzicht in hoe consistentie gewaarborgd blijft binnen zowel het merk als de campagne en hoe zij de neuzen dezelfde kant op blijft houden met een steeds groter wordend marketingteam in de aanloop naar het festival. Ook is er aandacht voor hoe je slim om kunt gaan met kleinere budgetten en tot slot gaan we in gesprek over de inbedding van contentmarketing in je organisatie.

In dit Keukengeheim krijg je een exclusief inkijkje in de marketingkeuken van IFFR, met nuttige tips en eerlijke inzichten over wat goed gaat en wat anders kan.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer vrijdag 4 oktober 2019.
Tijd ca. 14:30 - 17:00, excl. afsluitende borrel.
Waar Karel Doormanstraat 278b, Rotterdam.
Kosten 27,50 euro (exclusief BTW en inclusief consumpties) voor leden. Dit is een ACMC partnerbijeenkomst.
Deelnemers maximaal 20. Deze bijeenkomst is exclusief voor Cultuurmarketing leden. Vanwege de beperkte capaciteit van Cultuurmarketing Keukengeheimen geldt een maximum van 1 deelnemer per organisatie.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...

Er zijn nog 2 plekken beschikbaar voor dit Keukengeheim. Toewijzing van plaatsen gaat op volgorde van aanmelding.

Spreker

Jodie de Groot Keukengeheim IFFR

Jodie de Groot is Manager Marketing & Communicatie bij International Film Festival Rotterdam (IFFR) en zorgt er samen met haar team voor dat zoveel mogelijk mensen het festival kennen, weten waar het voor staat en enthousiast raken om het zelf te bezoeken. Hierbij vormt de jaarlijks wisselende festivalcampagne een belangrijke leidraad.

Doelgroep

Cultuurmarketing Keukengeheimen zijn exclusief voor Cultuurmarketing leden. Tijdens het Keukengeheim is er veel gelegenheid tot het stellen van vragen. Dit Keukengeheim is uitermate geschikt voor marketeers die met een klein team eigen campagnes willen ontwikkelen.

 

Fotocredit header: Bas Czerwinski