topics:
EVENTDinsdag, 26 Juni 2018 | 15:00 - 17:00

Keukengeheim: Museum MORE

Een Keukengeheim bijeenkomst is een intieme sessie bij organisaties die terugkijken op of vooruitblikken naar een vernieuwend marketingvraagstuk. Het eerstvolgende Keukengeheim vindt op dinsdag 26 juni plaats bij Museum MORE in Gorssel. Ellen van Slagmaat (hoofd marketing en communicatie) en Fleur Nieuwland (marketingmedewerker) zetten hun deur open om samen met de aanwezigen terug te blikken op de eerste drie jaar na de opening, te vertellen over hun ambities voor de toekomst en hun sterke focus op online marketing.

Museum MORE is een museum met twee locaties in het oosten van het land. Het museum is een particulier initiatief van gefortuneerd zakenman Hans Melchers. Het museum is gewijd aan Nederlandse modern-realistische kunst (de naam is een afkorting van MOdern REalisme). Nog geen jaar na de publieksopening op 2 juni 2015 kon het museum zijn honderdduizendste bezoeker verwelkomen. Net als andere recent geopende particuliere musea heeft MORE een topcollectie, in twee karakteristieke en fraai vormgegeven gebouwen die zorgen voor een optimale publieksbeleving.

Een intiem kijkje in de marketingkeuken over…  

Circa drie jaar na de opening blikken Ellen en Fleur met ons terug en vooruit. Welke keuzes heeft het museum gemaakt in de positionering, hoe bouwt het museum aan de naamsbekendheid in de regio, maar ook in de Randstad? En welke kansen en uitdagingen brengt het ‘het particuliere museum’ met zich mee?

Het tweede gedeelte van het Keukengeheim heeft een praktisch karakter. Hierin vertellen Ellen en Fleur over hun meest belangrijke asset: online marketing. Door een uitgekiende strategie waarin Google Adwords en Facebook de hoofdrol spelen, weet het museum enerzijds veel inzichten over het publiek te genereren en bouwt het aan naamsbekendheid. Op social media kanalen Instagram, Facebook en Pinterest zoekt MORE naar de juiste mix van conversie en storytelling over de werken van het museum.

Afsluitend onderdeel van de sessie is een brainstorm met de andere aanwezigen over een marketinginhoudelijk vraagstuk vanuit organisatie. Daarnaast is er volop de gelegenheid tot het stellen van vragen. We beginnen de bijeenkomst met een rondleiding en sluiten af met een borrel.

Over Cultuurmarketing Keukengeheimen

Deze bijeenkomsten hebben een besloten en interactief karakter: de gedeelde informatie blijft achter gesloten deuren. Keukengeheimen zijn exclusief voor Cultuurmarketing leden en er zijn slechts 20 plaatsen beschikbaar. Om deze reden vragen we je alleen aan te melden als je er daadwerkelijk bij kan zijn.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 26 juni 2018.
Tijd: ca. 15:00 – 17:00 uur, exclusief afsluitende borrel (tijden o.v.b.).
Waar: Museum MORE, Gorssel.
Kosten: deze bijeenkomst is exclusief voor betalende Cultuurmarketing leden en deelname kost 15 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief de afsluitende borrel. Dit is een ACMC partnerbijeenkomst.
Deelnemers: maximaal 20.

Toewijzing gaat op volgorde van aanmelding: schrijf je dus zo snel mogelijk in!

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

 

Fotocredit