topics:
Keukengeheim Het Nationale Theater - Othello
EVENTDonderdag, 1 Februari 2018 | 15:00 - 17:00

Keukengeheim: Het Nationale Theater (volgeboekt)

Een Keukengeheim bijeenkomst is een intieme sessie bij organisaties die terugkijken op of vooruitblikken naar een vernieuwend marketingvraagstuk. Het eerstvolgende Keukengeheim vindt op donderdag 1 februari plaats bij Het Nationale Theater in Den Haag. Elke Smelt (hoofd marketing en communicatie) zet haar deur open om samen met de aanwezigen terug te blikken op de fusie en ons te vertellen over een project waarbij een nieuwe manier van samenwerken tussen gezelschap en theater centraal staat. 

Elke Smelt Nationale Theater

In januari 2017 fuseerden het Nationale Toneel, de Koninklijke Schouwburg en Theater aan het Spui tot Het Nationale Theater. Elke Smelt was vanaf 2011 hoofd marketing en communicatie bij de Koninklijke Schouwburg. Zij coördineerde de totstandkoming van de nieuwe marketingcommunicatieafdeling, die bestaat uit circa 10 personen.  

Een intiem kijkje in de marketingkeuken over…  

Het Nationale Theater (HNT) is sinds de fusie het grootste reizende theatergezelschap van Nederland, het stadsgezelschap van Den Haag en heeft twee theaters waar onder andere toneel, cabaret, en familievoorstellingen te zien zijn. Traditioneel gezien is een gezelschap verantwoordelijk voor de corporate branding en de landelijke marketingcommunicatie van een voorstelling en de theaters zelf grotendeels voor de regionale marketingcommunicatie en PR activiteiten. Het Nationale Theater wil hier graag verandering in aanbrengen. De reden is dat landelijke aandacht voor producties niet altijd resulteert in een positief effect voor theaters buiten de randstad en dat de marketingafdelingen van de theaters vaak niet de capaciteit hebben om aan iedere voorstelling evenveel aandacht te besteden. 

Momenteel ontwikkelt Elke Smelt met haar team een gedifferentieerde marketingcampagne voor de voorstelling ‘De hereniging van de twee Korea’s’. Deze voorstelling van Het Nationale Theater gaat spelen in het voorjaar van 2018. Het achterliggende doel van de campagne is om nieuwe manieren van (samen)werken tussen gezelschappen en theaters te ontdekken. Dit doet HNT door op drie verschillende manieren bij zes theaters in Nederland te onderzoeken hoe het gezelschap theaters kan ondersteunen in de marketingcommunicatie. Tijdens dit Keukengeheim vertelt Elke ons over het proces en de verwachtingen van dit project. 

Ook is het een jaar na de fusie een mooi moment om terug te blikken. Elke neemt ons mee in de totstandkoming van de nieuwe marketingafdeling, de keuzes die daarin gemaakt zijn en wat het tot nu toe heeft opgeleverd. 

Afsluitend onderdeel van de sessie is een brainstorm met de andere aanwezigen over een marketinginhoudelijk vraagstuk vanuit organisatie. Daarnaast is er volop de gelegenheid tot het stellen van vragen. We sluiten af met een rondleiding en borrel. 

Optioneel:
In de avond speelt de try-out van Othello in de studio’s van HNT. Dit is een eigenzinnige bewerking van Shakespeares tragedie door Daria Bukvić. Geef middels een reply op de bevestingsmail aan of je ook de voorstelling wilt bezoeken. Bij voldoende animo kunnen we voorafgaand aan de voorstelling met de groep een hapje eten. 

Meer informatie over de voorstelling: https://www.hnt.nl/voorstellingen/950/Het_Nationale_Theater/Othello/

Over Cultuurmarketing Keukengeheimen

Deze bijeenkomsten hebben een besloten en interactief karakter: de gedeelde informatie blijft achter gesloten deuren. Keukengeheimen zijn exclusief voor Cultuurmarketing leden en er zijn slechts 20 plaatsen beschikbaar. Om deze reden vragen we je alleen aan te melden als je er daadwerkelijk bij kan zijn. 

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: donderdag 1 februari 2018.
Tijd: ca. 15:00 – 17:00 uur, exclusief afsluitende borrel en optioneel voorstelling.
Waar: Het Nationale Theater, Den Haag.
Kosten: deze bijeenkomst is exclusief voor betalende Cultuurmarketing leden en deelname kost 15 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief de afsluitende borrel. Dit is een ACMC partnerbijeenkomst.
Deelnemers: maximaal 20.

Helaas, deze bijeenkomst is volgeboekt. Stuur voor een plek op de reservelijst een mail naar service@cultuurmarketing.nl.

 

Fotocredit: Othello / Robin de Puy