topics:
Keukengeheim Van Gogh Museum Laurine van de Wiel customer insights
EVENTDinsdag, 18 December 2018 | 15:00 - 17:00

Keukengeheim: customer insights bij het Van Gogh Museum

Het Cultuurmarketing Keukengeheim: een informele bijeenkomst waarin een marketeer een marketingcommunicatievraagstuk van de eigen organisatie centraal zet. Op dinsdag 18 december nemen we een kijkje in de marketingstrategiekeuken van het Van Gogh Museum o.l.v. Laurine van de Wiel.

Laurine van de Wiel is sinds 2009 werkzaam bij het Van Gogh Museum en houdt zich vanaf het begin bezig met publieksonderzoek en heeft de ontwikkeling van de dossiers customer en business intelligence vanaf de eerste rij meegemaakt.

Een kijkje in de keuken over…

Het Van Gogh Museum in Amsterdam is een van de bekendste musea ter wereld en verwelkomt jaarlijks ruim 2 miljoen bezoekers. De afgelopen jaren ligt er binnen de organisatie meer accent op de bezoekersbeleving en de klantreis van bezoekers. Enerzijds zijn er steeds meer bronnen waaruit klantinzichten komen, anderzijds worden deze inzichten – museumbreed en binnen de verschillende afdelingen – in toenemende mate gebruikt om strategische keuzes te maken.

In de functie van senior marketeer is Laurine van de Wiel verantwoordelijk voor het samenbrengen en duiden van klantinzichten. Aan de hand van KPI’s rapporteert ze aan verschillende afdelingen en het managementteam over deze inzichten. Inmiddels helpen deze klantinzichten om de organisatie in beweging te krijgen en collega’s bewust te maken van waar ze het allemaal voor doen: het leven en werk van Vincent van Gogh toegankelijk maken voor zoveel mogelijk mensen.

Praktische informatie

Wanneer: dinsdag 18 december 2018.
Tijd: 15:00 – 17:00 uur, exclusief afsluitende borrel.
Waar: Van Gogh Museum, Amsterdam
Kosten: 15 euro (exclusief BTW en inclusief consumpties) voor leden. Dit is een ACMC partnerbijeenkomst.
Deelnemers: maximaal 20, deze bijeenkomst is exclusief voor Cultuurmarketing leden. Vanwege de beperkte capaciteit van Cultuurmarketing Keukengeheimen geldt een maximum van 1 deelnemer per organisatie.

Voorwaarden voor deelname

Vanwege het specifieke thema van dit Keukengeheim gelden er voorwaarden voor deelname. Deelnemers dienen binnen de organisatie waar zij werkzaam zijn toegang te hebben tot klantdata, bij voorkeur uit meerdere bronnen zoals publieksonderzoek en databases. Daarnaast hebben deelnemers ervaring met het inzetten van deze data om te komen tot inzichten en/of strategische keuzes voor de organisatie.

Ben je werkzaam bij een culturele organisatie en voldoe je aan dit profiel? Laat dit aan ons weten via onderstaande knop.

 

Fotocredit