topics:
Leergang online marketing
EVENTDinsdag, 24 September 2019 – Dinsdag, 10 Maart 2020 | 09:25 - 16:30

Leergang: meer succes met online marketing (wachtlijst)

Het komende culturele seizoen organiseren we twee edities van de leergang online marketing. Een gedegen online marketingstrategie is niet meer weg te denken in het marketing- en communicatiebeleid van culturele organisaties. Middelen die vrijwel iedere organisatie inzet zijn e-mailmarketing, social media en online adverteren. Minstens zo belangrijk is het goed vindbaar zijn in de zoekmachines en het analyseren van online resultaten met Google Analytics.

Bij veel instellingen is één persoon of een klein team verantwoordelijk voor de online marketing activiteiten. Met de snelheid waarmee online marketing zich ontwikkelt, vereist een goede uitvoering van de online marketing veel kennis van een breed scala onderwerpen.

De leergang online marketing bestaat uit vijf workshopdagen, waarin de basiskennis rondom 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komt. Je wordt door experts in het vakgebied bijgespijkerd over de basisvoorwaarden voor een effectieve online strategie, zodat jij het succes van jouw online marketinginspanningen kan vergroten.

Inhoud en data bijeenkomsten

De workshopdagen van de eerstvolgende editie vinden verspreid plaats in de periode september 2019 t/m maart 2020. Iedere workshop bestaat uit een combinatie van theorie, strategiebepaling en praktische opdrachten. De opdrachten voer je zoveel mogelijk uit vanuit je eigen case of organisatie.

  • E-mailmarketing, 24 september 2019, docent: Ruben Zantingh-Bozic (Marketing Enzym)
  • SEO, 29 oktober 2019, docent: Jaap Schepers (Afdeling Online)
  • Social media marketing, 10 december 2019, docent: Boudewien Chalmers Hoynck van Papendrecht (Van Gogh Museum)
  • Online adverteren met Facebook en Instagram, 21 januari 2020, docent: n.n.b.
  • Google Analytics, 10 maart 2020, docent: Jeffrey Bleijendaal (DEA.Amsterdam)

Opbrengst

Na de leergang ben je in staat om online marketing effectiever en strategischer uit te voeren en resultaten beter inzichtelijk te maken.

Deelname aan de leergang

De leergang bestaat uit 5 workshopdagen. Er zijn maximaal 10 plaatsen in de leergang en per workshop is er ruimte voor een aantal ‘losse’ deelnemers. Deelname aan de hele leergang is voordeliger.

Praktische informatie en aanmelden

Data: 24 september, 29 oktober en 10 december 2018, 21 januari en 10 maart 2020.
Locatie: alle workshops vinden plaats in Utrecht.
Kosten: leden: 975 euro / regulier: 1.225 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitend drankje bij iedere workshop.
Deelnemers: maximaal 10.

Helaas, deze editie is volgeboekt. De volgende editie vindt plaats van januari t/m juni 2020. Je kunt je opgeven voor de reservelijst van deze editie én de wachtlijst voor de volgende editie via [email protected]

Voor de volgende workshops uit de leergang zijn nog losse plekken beschikbaar:

Doelgroep

De leergang richt zich op marketing- en communicatiemedewerkers die werkzaam zijn in de culturele sector en (mede) verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van de online marketingactiviteiten. Let op: de leergang richt zich op de basiskennis rondom verschillende online marketingstrategieën. Wij raden om deze reden de leergang niet aan voor gevorderden.