topics:
leergang contentmarketing
EVENTDonderdag, 7 Januari 2021 – Donderdag, 1 April 2021 | 10:00 - 16:30

Aan de slag met contentmarketing

De doelen van contentmarketing zijn divers. Waar de ene organisatie meer baat heeft bij het verwerven van grotere naamsbekendheid, zet een ander in op binding van (potentieel) publiek aan de organisatie of het genereren van meer (herhaal)bezoek. In deze vierdaagse training ga je aan de slag met de door jouw gekozen doelen. 

Culturele organisaties zijn bij uitstek geschikt om aan de slag te gaan met contentmarketing. Maar met de opkomst van nieuwe middelen zoals Instagram en podcasts is het niet altijd makkelijk om consistentie aan te brengen en strategisch te werk te gaan. Gedurende de leergang bepaal je wat je wilt bereiken met de content en bij wie, werk je nieuwe formats uit en krijg je handvatten voor het creëren en behouden van draagvlak in je organisatie. Ook leer je werken met tools om het bereik te vergroten.

Inhoud

De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

  • Wat is contentmarketing en waarom neemt het belang ervan toe?
  • Hoe creëer (en behoud) ik draagvlak in mijn organisatie voor contentmarketing?
  • Contentdoelen en contentdoelgroepen
  • Ontwikkelen/aanscherpen van een eigen contentstrategie
  • Genereren van contentideeën a.d.h.v. contentformats en de contentpiramide
  • Praktische videoworkshop
  • Het plannen en promoten van je content
  • Engageren en activeren van je doelgroep
  • Resultaten meten & analyseren

De vier trainingsdagen bestaan uit zowel theorie als praktische oefeningen, waarbij de nadruk op de implementatie in de praktijk ligt. Zo werk je tijdens de leergang en d.m.v. huiswerk aan concrete opdrachten die je helpen om op een kritische wijze naar je eigen uitingen te kijken en nieuwe ideeën uit te werken.

Opbrengst

Aan het einde van de leergang heb je een contentstrategie voor de lange termijn ontwikkeld en kan je met nieuwe contentformats en contentmiddelen (video) aan de slag.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: donderdag 7 januari, 4 februari, 4 maart en 1 april 2021.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Theater Kikker, Utrecht.
Kosten: €1150 (leden) / €1350 (regulier).
De prijs is exclusief BTW en inclusief het studieboek 'Contentmarketing en community management' t.w.v. €34,95, consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 8, maximaal 14.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...

Tijdens de leergang maken we gebruik van het studieboek ‘Contentmarketing en community management’, geschreven door de docent Irma Machielse en Mascha Gerretsen. Dit studieboek wordt verstrekt aan alle cursisten en zit inbegrepen bij het deelnametarief (reguliere prijs: €34,95).

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die (mede)verantwoordelijk zijn voor de content- en/of online marketing binnen hun organisatie en de inzet van content naar een hoger en strategischer niveau willen brengen.

Referenties

Afgelopen editie werd de leergang met een gemiddelde van een 7,8 beoordeeld:

Barbara van Amelsfort, Hortus Botanicus Amsterdam:
“Een uitgebreide, zowel theoretische als praktische leergang. Veel ruimte voor creativiteit en toepassing op de eigen organisatie. Een goede manier om te beseffen dat culturele instellingen zoveel mooie verhalen hebben die ontsloten moeten worden.”

Hasan Gök, Korzo:
“De training geeft je alle basisfacetten die je nodig hebt om een contentstrategie op te zetten. De dagen zijn helder ingedeeld en het is erg interessant en leuk om samen met collega’s uit verschillende organisaties ideeën te bespreken.”

Docent

Irma MachielseIrma Machielse heeft 25 jaar werkervaring als (content)marketeer en communicatieadviseur bij diverse commerciële en non-profitorganisaties. Ze is kerndocent marketing en communicatie bij de Hogeschool Leiden, (co)auteur van het studieboek ‘Contentmarketing en community management’ en eigenaar van trainings- en adviesbureau ROEM Master.