topics:
Leergang online marketing
EVENTDinsdag, 31 Oktober 2017 – Dinsdag, 8 Mei 2018 | 09:25 - 16:30

Leergang: meer succes met online marketing

Een gedegen online marketingstrategie is niet meer weg te denken in het marketing- en communicatiebeleid van culturele organisaties. Middelen die vrijwel iedere organisatie inzet zijn e-mailmarketing, social media en online adverteren. Minstens zo belangrijk is het goed vindbaar zijn in de zoekmachines en het analyseren van online resultaten met Google Analytics of andere webstatistieken.

Bij veel instellingen is één persoon of een klein team verantwoordelijk voor de online marketing activiteiten. Met de snelheid waarmee online marketing zich ontwikkelt, vereist een goede uitvoering van de online marketing veel kennis van een breed scala onderwerpen.

De leergang online marketing bestaat uit 5 workshopdagen, waarin de basis van 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komen. Je leert van experts in het vakgebied om het succes van de online marketinginspanningen te vergroten. Na de leergang ben je in staat om de online marketing strategischer en effectiever uit te voeren en resultaten beter inzichtelijk te maken.

Inhoud en data bijeenkomsten

De workshopdagen vinden verspreid plaats in de periode oktober 2017 – mei 2018. Iedere workshop bestaat uit een combinatie van theorie, strategiebepaling en praktische opdrachten. De opdrachten voer je zoveel mogelijk uit vanuit je eigen case of organisatie.

  • E-mailmarketing, 31 oktober 2017, workshopleider: Ruben Zantingh-Bozic (Marketing Enzym)
  • SEO, 12 december 2017, workshopleider: Jaap Schepers (Afdeling Online)
  • Social media marketing, 30 januari 2018, workshopleider: Charlotte Bosman (Rituals)
  • Online adverteren, 27 maart 2018, workshopleider: n.n.b.
  • Google Analytics, 8 mei 2018, workshopleider: Jeffrey Bleijendaal (E-matters)

Deelname aan de leergang

De leergang bestaat uit 5 workshopdagen. Er zijn maximaal 10 plaatsen in de leergang en per workshop is er ruimte voor een aantal ‘losse’ deelnemers. Deelname aan de hele leergang is voordeliger.

Doelgroep

De leergang richt zich op marketing- en communicatiemedewerkers die werkzaam zijn in de culturele sector en (mede) verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van de online marketingactiviteiten. (Enige) ervaring met online marketing is noodzakelijk, naast de wil om kennis uit te breiden. Deze leergang richt zich op de basis van verschillende online marketingstrategieën: wij raden om deze reden de leergang niet aan voor gevorderden.

Praktische informatie en aanmelden

Data: 31 oktober 2017, 12 december 2017, 30 januari 2018, 27 maart 2018 en 8 mei 2018.
Locatie: Alle workshops vinden plaats in Utrecht.
Kosten: leden: 975 euro / regulier: 1.225 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitend drankje bij iedere workshop.
Deelnemers: maximaal 10.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...

Let op: er is nog 1 plek beschikbaar. Toewijzing van plaatsen gaat op volgorde van aanmelding.