topics:
Leergang online marketing culturele instellingen
EVENTDinsdag, 1 November 2016 – Dinsdag, 2 Mei 2017 | 10:00 - 16:30

Leergang: meer succes met online marketing

Een gedegen online marketingstrategie is niet meer weg te denken in het marketing- en communicatiebeleid van culturele organisaties. Middelen die vrijwel iedere organisatie inzet zijn e-mailmarketing, social media en online adverteren. Minstens zo belangrijk is het goed vindbaar zijn in de zoekmachines en het analyseren van online resultaten met Google Analytics of andere webstatistieken.

Bij veel instellingen is één persoon of een klein team verantwoordelijk voor de online marketing activiteiten. Met de snelheid waarmee online marketing zich ontwikkelt, vereist een goede uitvoering van de online marketing veel kennis van een breed scala onderwerpen.

De leergang online marketing bestaat uit 5 workshopdagen, waarin 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komen. Je leert van experts in het vakgebied om het succes van de online marketinginspanningen te vergroten. Na de leergang ben je in staat om de online marketing strategischer en effectiever uit te voeren en resultaten beter inzichtelijk te maken.

Inhoud en data bijeenkomsten

De workshopdagen vinden verspreid plaats in de periode november 2016 – mei 2017. Iedere workshop bestaat uit een combinatie van theorie, strategie bepaling en praktische opdrachten. De opdrachten voer je zoveel mogelijk uit vanuit je eigen case.

  • E-mailmarketing, 1 november 2016, workshopleider: Ruben Zantingh-Bozic (Marketing Enzym)
  • SEO, 22 november 2016, workshopleider: Matthijs Schalk
  • Social media marketing, 31 januari 2017, workshopleider: Charlotte Bosman (Van Gogh Museum)
  • Online adverteren, 14 maart 2017, workshopleider: Jaap Schepers (Afdeling Online)
  • Google Analytics, 2 mei 2017, workshopleider: n.n.b.

Deelname aan de leergang

De leergang bestaat uit 5 workshopdagen. Er zijn maximaal 10 plaatsen in de leergang en per workshop is er ruimte voor een aantal ‘losse’ deelnemers. Deelname aan de hele leergang is voordeliger.

Doelgroep

De leergang richt zich op marketing- en communicatiemedewerkers die werkzaam zijn in de culturele sector en (mede) verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van de online marketing activiteiten. (Enige) ervaring met online marketing is noodzakelijk, naast de wil om kennis uit te breiden.

Praktische informatie en aanmelden

Data: 1 november 2016, 22 november 2016, 31 januari 2017, 14 maart 2017 & 2 mei 2017.
Locatie: Alle workshops vinden plaats in Utrecht.
Kosten: leden: 975 euro / regulier: 1.225 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitend drankje bij iedere workshop.
Deelnemers: maximaal 10.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

 

Fotocredit: Flickr