topics:
Leergang online marketing
EVENTDinsdag, 28 Januari 2020 – Dinsdag, 23 Juni 2020 |

Leergang: meer succes met online marketing

Een gedegen online marketingstrategie is niet meer weg te denken in het marketing- en communicatiebeleid van culturele organisaties. Middelen die vrijwel iedere organisatie inzet zijn e-mailmarketing, social media en online adverteren. Minstens zo belangrijk is het goed vindbaar zijn in de zoekmachines (SEO) en het analyseren van online resultaten met Google Analytics.

Bij veel instellingen is één persoon of een klein team verantwoordelijk voor de online marketingactiviteiten. Met de snelheid waarmee online marketing zich ontwikkelt, vereist een goede uitvoering van de online marketing veel kennis van een breed scala onderwerpen.

De leergang online marketing bestaat uit vijf workshopdagen, waarin de basiskennis rondom 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komt. Je wordt door experts in het vakgebied bijgespijkerd over de basisvoorwaarden voor een effectieve online strategie, zodat jij het succes van jouw online marketinginspanningen kan vergroten. Iedere workshop bestaat uit een combinatie van theorie, strategiebepaling en praktische opdrachten. De opdrachten voer je zoveel mogelijk uit vanuit je eigen case of organisatie.

Inhoud en data bijeenkomsten

De workshopdagen van de eerstvolgende editie vinden, verspreid over vijf maanden, plaats in winter en voorjaar 2020. Er zijn maximaal 10 plaatsen in de leergang en per workshop is er ruimte voor een aantal ‘losse’ deelnemers.

  • E-mailmarketing, 28 januari 2020, docent: Ruben Zantingh-Bozic (Marketing Enzym).
  • SEO, 3 maart 2020, docent: Jaap Schepers (Afdeling Online).
    Meer informatie over de inhoud van de workshop vind je hier (NB: dit is een vorige editie van de workshop, de editie van 2020 komt binnenkort online).
  • Social media marketing, 21 april 2020, docent: Boudewien Chalmers Hoynck van Papendrecht (Van Gogh Museum).
    Meer informatie over de inhoud van de workshop vind je hier (NB: dit is een vorige editie van de workshop, de editie van 2020 komt binnenkort online).
  • Online adverteren, 19 mei 2020, docent: Fleur Nieuwland (AVROTROS).
    Meer informatie over de inhoud van de workshop vind je hier (NB: dit is een vorige editie van de workshop, de editie van 2020 komt binnenkort online).
  • Google Analytics, 23 juni 2020, docent: Jeffrey Bleijendaal (DEA.Amsterdam).
    Meer informatie over de inhoud van de workshop vind je hier (NB: dit is een vorige editie van de workshop, de editie van 2020 komt binnenkort online).

Opbrengst

Na de leergang ben je in staat om online marketing effectiever en strategischer uit te voeren en resultaten beter inzichtelijk te maken.

Doelgroep

De leergang richt zich op junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers die werkzaam zijn in de culturele sector en (mede)verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van de online marketingactiviteiten. Let op: de leergang richt zich op de basiskennis van verschillende online marketingstrategieën. Wij raden de leergang niet aan voor gevorderden.

Praktische informatie en aanmelden

Data: 28 januari, 3 maart, 21 april, 19 mei en 23 juni 2020.
Locatie: Utrecht (n.t.b.)
Kosten: leden: €1.150,- / regulier: €1.350,- De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitend drankje bij iedere workshop.
Deelnemers: maximaal 10.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...