Leergang
Deze leergang is volgeboekt. Er is wel plek in de nieuwe editie van deze leergang, die start op 17 januari 2023: .
Een gedegen online marketingstrategie is niet meer weg te denken in het marketing- en communicatiebeleid van culturele organisaties. Daarbovenop is sinds de coronapandemie het draagvlak voor online marketingcommunicatie toegenomen. Bij veel instellingen is echter één persoon of een klein team verantwoordelijk voor de online marketingactiviteiten. Met de snelheid waarmee online marketing zich ontwikkelt, vereist een goede uitvoering van de online marketing veel kennis van een breed scala onderwerpen.
E-mailmarketing, social media en online adverteren zijn middelen die vrijwel iedere culturele organisatie inzet. Minstens zo belangrijk is het goed vindbaar zijn in de zoekmachines (SEO), een goed navigeerbare en converterende website en het analyseren van online resultaten met Google Analytics. De leergang online marketing bestaat uit zes praktische workshops rondom deze thema’s en een afsluitend webinar over trends en ontwikkelingen.
Gedurende vijf maanden word je door de beste experts in elk vakgebied bijgespijkerd over de basisvoorwaarden voor een effectieve online strategie, zodat jij het succes van jouw online marketinginspanningen kan vergroten. Na afloop kan je online marketing effectiever én strategischer uitvoeren en maak je resultaten beter inzichtelijk.
De leergang bestaat uit een bundel van zes workshops plus een webinar. De workshops bestaan uit twee online bijeenkomsten die plaatsvinden via Zoom van 9:30 tot 13:00 uur:
De workshops zijn ook individueel te volgen, maar er zijn meer plekken gereserveerd voor deelnemers aan de gehele leergang. Daarnaast is deelname aan de gehele leergang voordeliger: je bespaart minstens €145,- op de totaalkosten.
De studiebelasting is 43 uur aan lesuren en ca. een half uur voorbereiding per workshop.
Liever trainingen op locatie volgen? Deze leergang gaat vanaf januari 2023 van start in Utrecht.
Deze prijzen zijn exclusief BTW.
Deze leergang is helaas volgeboekt. Meld je aan voor de wachtlijst, dan brengen we je op de hoogte als er een plekje vrijkomt.
De leergang richt zich op junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers die werkzaam zijn in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector en (mede)verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van de online marketingactiviteiten. De leergang richt zich op de basiskennis van verschillende online marketingstrategieën.
Zeer leerrijke trainingen, ook al heb je zelf een zekere expertise ontwikkeld. Ik heb een nieuwe kijk op online marketing en mijn kennis is weer up to date!
Het was én praktisch én inhoudelijk goed onderbouwd.
Het is fijn om up to date te zijn van de laatste ontwikkelingen. De workshops zorgen ervoor dat je ook daadwerkelijk aan de slag gaat.