topics:
Mediaorkestratie
EVENTMaandag, 18 September 2017 | 15:30 - 17:00

Presentatie: mediaorkestratie

In een medialandschap met bijna onbeperkte mogelijkheden om te adverteren en de dialoog, interactie en transactie met de consument op te zoeken en aan te gaan, is het niet altijd makkelijk om op effectieve wijze de media-inzet te orkestreren. Daarnaast hebben we in de culturele sector vaak te maken met budgetten die onder druk staan.  

Een goede structuur en werkwijze is daarom vereist om de juiste keuzes te maken. Hilde Voorveld geeft n.a.v. haar SWOCC publicatie ‘Mediaorkestratie’ handvatten voor effectieve mediaorkestratie. Hierbij laat ze zien hoe communicatiedoelstellingen en de consumer journey op geïntegreerde wijze input kunnen bieden voor de media-inzet. Tevens gaat ze in op de keuzes tussen push en pull, interactief en niet interactief, de afstemming van paid, owned en earned media en de manier waarop (social) media en de merkcommunicatie daarop worden beleefd. Hierna laat Frederike van Dorst van het Stedelijk Museum zien hoe zij hiermee omgaat vanuit de praktijk.

Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) doet fundamenteel wetenschappelijk onderzoek op het gebied van merken en communicatie. Deze kennis vertaalt SWOCC naar de praktijk, bijvoorbeeld door het uitbrengen van publicaties en het organiseren van lezingen.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: maandag 18 september 2017.
Tijden: 15:30 – 17:00 uur.
Waar: CREA (Nieuwe Achtergracht 170, Amsterdam).
Kosten: leden: 30 euro / regulier: 55 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties. Dit is een ACMC partnerbijeenkomst.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...

Sprekers

Hilde Voorveld SWOCC mediaorkestratieDr. Hilde Voorveld is auteur van de SWOCC-publicatie ‘Mediaorkestratie’ en universitair hoofddocent marketingcommunicatie bij de Amsterdam School of Communication Research (ASCoR), Universiteit van Amsterdam. Haar onderzoek richt zich op de invloed van mediagerelateerde factoren op de effectiviteit van marketingcommunicatie en op het mediagebruik van consumenten.

frederike_van_dorstFrederike van Dorst is senior marketeer bij het Stedelijk Museum te Amsterdam. Een aanvulling op haar biografie volgt binnenkort.