topics:
Fotocredit: Flickr / CC / simplybike
EVENTDinsdag, 19 Mei 2015 | 13:30 - 16:30

Workshop meer websitebezoekers door aantrekkelijke webteksten

Het schrijven van unieke en aansprekende inhoud op je eigen website is belangrijker dan ooit. Met Google die strafpunten geeft voor ‘standaard’ teksten en de populariteit laat meewegen in de vindbaarheid van je artikelen en pagina’s, is het schrijven van goede teksten een must. En dan is er nog de overvloedige concurrentie op internet die ervoor zorgt dat je je steeds meer moet gedragen als mediamerk om verkeer naar je site te genereren.

In deze praktische workshop leer je van de messcherpe journalist en oprichter van Cultuurpers de fijne kneepjes van het vak. Na de workshop kijk je met een ander oog naar je eigen teksten en weet je hoe deze te verbeteren. Ook ben je je bewust van veelgemaakte fouten en ken je de regels en tips om je website teksten aantrekkelijker te maken met het doel om meer bezoekers naar je site te genereren.

Onderwerpen die aan bod komen zijn:

– Leesoptimalisatie versus zoekmachine-optimalisatie
– Het belang van lijstjes
– Hoe vertel je het verhaal dat je vertelt?
– Denk mee met je lezer
– Gouden tips

Werkvorm

De workshop duurt een dagdeel en wordt gegeven door Wijbrand Schaap van Cultuurpers. De bijeenkomst start met een theoretisch gedeelte waarin we bovenstaande onderwerpen uitleggen. Na een korte pauze behandelen we gezamenlijk één of twee cases waarmee we de praktische uitvoering illustreren. Tenslotte is er ruimte voor discussie en vragen.

Aanmelden cases

De cases die in de workshop worden behandeld zijn bij voorkeur afkomstig van de deelnemers zelf. Na aanmelding voor de workshop ontvangen deelnemers daarom de mogelijkheid om een case in te sturen. De docent bekijkt de aanmeldingen en selecteert één of twee case(s). Uiteraard is dit gedeelte van de workshop ook leerzaam voor de andere deelnemers.

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de webredactie bij hun organisatie.

Docent

Wijbrand Schaap

Wijbrand Schaap is journalist met een hart voor cultuur. Hij werkt voor diverse landelijke dagbladen en vaktijdschriften en is initiatiefnemer van Cultuurpers, inmiddels de grootste cultuurduiders-site van Nederland. Wijbrand kent de verschillen in de eisen die mensen stellen aan ‘papieren’ en ‘online’ teksten. Als voorzitter van de Freelancers Associatie, de beroepsvereniging voor ondernemende journalisten, heeft hij zijn vinger aan de pols van de nieuwe tijd die voor communicatie is aangebroken.

Praktisch

Wanneer: dinsdag 19 mei 2015
Tijden: van 13:30 – 16:30
Waar: het Huis Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht centraal)
Kosten: Regulier: 125 euro / Leden: 75 euro. Prijzen zijn exclusief BTW en inclusief consumpties en afsluitend drankje.

Aanmelden

Deze workshop is helaas vol. Stuur een email naar service@cultuurmarketing.nl om je aan te melden voor de reservelijst. We informeren je dan z.s.m. indien er nog een plaats vrijkomt.